Is er een verschil tussen een postdoc en een PhD? Je wordt toch doctor na je promotie?
En waar past de AIO in dit plaatje (en de OIO)?
Kon niks via het gegoogle vinden, helaas.
Ben benieuwd naar jullie reacties
Moderator: Marko
Nee, het onderscheid ligt anders voor zover ik weet.Jantine schreef: in Nederland wordt een PhD ook wel een promovendus genoemd.
Het verschil tussen AIO en OIO is geloof ik de hoeveelheid les die je moet geven of iets dergelijks.
Een AiO (assistent-in-opleiding) is in dienst van een kennis- of onderwijsinstelling (universiteit, academisch ziekenhuis, enzovoorts) terwijl een OiO (onderzoeker-in-opleiding) in dienst is van een commercieel bedrijf.
Okay, ik dacht dat het PhD voor Doctor of Physics (en dat het dan betekende dat je dr. in de richting natuurwetenschappen was geworden.)The Herminator schreef: Na een promotie-onderzoek ben je Dr, in Engelstalige landen heet dit "PhD" ("Doctor of Philosophy", wat betekent dat je kan filosoferen over het vakgebied waarin je gepromoveerd bent) :lol: )
In Nederland heet je tegenwoordig tijdens je promotie-onderzoek een AIO, een OIO of een bursaal, het verschil wordt bepaald door hoe je onderzoek gefinancieerd wordt.
Als je na je promotie gaat werken aan een Universiteit heet je post-doc ("post-doctoraal onderzoeker").