Zo eenvoudig is mijn vraag.
Tenzij dat statistisch niet het geval is.
Moderator: R_Bena
Dit. Maar dit is feitelijk al jaren gaande, ook voor AI. Het beleid van google is er al jaren op gericht minder bezoekers naar sites te brengen en ze vooral op Google zelf te houden. Daarom ook Q&A's met antwoorden zonder dat mensen hoeven door te klikken naar sites. Ook social media hebben zeer veel bezoekers weggetrokken van forums. Dat was al voor AI. Sinds twee maanden zijn er ook ai overviews bovenaan de zoekresultaten. Sommige mensen gaan al niet meer naar sites toe, vooral jongeren. Ze zitten op chatgpt of op social media en Reddit. Zowat alle wetenschappelijke fora in Nederland zijn gestorven, alleen dit forum bestaat nog.wnvl1 schreef: ↑zo 13 jul 2025, 19:37 Heel veel vragen kan je tegenwoordig ook stellen aan generatieve AI. En de kwaliteit van de antwoorden is heel goed. Zeker op het vlak van vragen met betrekking cursussen middelbaar en hoger onderwijs over wiskunde of fysica. Ik denk dat dit een belangrijke reden is waarom er maar weinig nieuwe topics geopend worden.
Gewoon een zeer realistisch beeld. Geen poespas, geen zelfbedrog. De feiten spreken voor zich. Men zit massaal op chatgpt en niet hier. Als ze zo graag met ons zouden willen keuvelen omdat we zogenaamd zoveel weten, dan zaten ze wel hier. Het is niet dat deze site onder een steen verborgen zit ofzo.Regor schreef: ↑zo 13 jul 2025, 20:25 @Bena,
U schrijt:
"Waarom zou je nog om advies vragen aan mensen (op echte experts in hun vakgebied na), die bijna niks weten, bijna nooit objectief zijn, beïnvloed worden door emoties, en een beperkt iq en beperkte geheugencapaciteit hebben."
Ik heb mij al dikwijls afgevraagd welk beeld U heeft van "de mens" ...... U bent er ten slotte ook maar één van hoor !
Jawel, ze vragen zich voortdurend van alles af. Ze zitten met heel veel vragen. Over zichzelf, de wereld, praktische zaken, schoolwerk, etc. De empirische gegevens geven dit ook aan. Alleen ze vragen het niet meer aan een man met een lange grijze baard waarvan ze denken dat ie heel veel wijsheid heeft (wat overigens niet zo is), of aan het orakel van delphi. Ze vragen het aan hun buddy, chatgpt. En chatgpt is ook nog eens een stuk sneller en vriendelijker dan de gemiddelde mens, dus allemaal zeer begrijpelijk.
Ja... ik kijk gewoon naar de cijfers. Dan heb ik het over bezoekersaantallen en activiteit. Activiteit was wel aan het toenemen, maar vervolgens heeft google met hun ai overview de bezoekersaantallen sterk aangetast. Niet alleen van deze site overigens.Je bent te pessimistisch.
Fijnproevers wel ja. Ach ja, we zullen wel zien.En zo zul je ook steeds fijnproevers houden die een discussieforum kunnen waarderen.