Puzzel Puzzels
PieterN
Artikelen: 0

Wilsonvat kopen

Ik ben op zoek naar een wilsonvat in tafelmodel. Iemand enig idee waar je dit soort dingen kunt kopen?

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

wannes

Re: Wilsonvat kopen

Ik ben op zoek naar een wilsonvat in tafelmodel. Iemand enig idee waar je dit soort dingen kunt kopen?
zoek eens op Google in het Engels met: "Buy cloud chamber" of zo iets en je vindt heel wat links, trouwens links genoeg over hoe je er zelf een bouwt
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

PieterN

Via google krijg ik vooral info over een boek dat verder niks met een wilsonvat te maken heeft... Verder vooral info over kleine wilsonvaten die werken met droog ijs. Ik zoek een groter ding op elektriciteit.

Waar kopen natuurkundedocenten hun apparatuur?
wannes

PieterN schreef:Via google krijg ik vooral info over een boek dat verder niks met een wilsonvat te maken heeft... Verder vooral info over kleine wilsonvaten die werken met droog ijs. Ik zoek een groter ding op elektriciteit.

Waar kopen natuurkundedocenten hun apparatuur?
Ik weet dat ze er in Isotopolis (http://www.isotopolis.be/nl/09.1_Watis.htm) één hebben in tafel formaat. Maar volgens hun site is dat een uniek exemplaar in België, wat dus doet vermoeden dat het geen alledaags ding is dat je zomaar kan kopen. Misschien is het op aanvraag gemaakt. Als je er effectief een zou willen kopen kan je ze natuurlijk eens contacteren van waar ze hun exemplaar hebben.

filmpje van die nevelkamer, spectaculair is het wel:

http://www.youtube.com/watch?v=G5zoNQvGl7M...feature=related

ads

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Lucas N

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Atoom- en deeltjesfysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!