hangt er van af wat je er mee wil doenMaar welke kan ik beter nemen?
Dit vroeg ik me ook af, voor een 115, 900 Newton Reflector.En weet iemand misschien ergens tassen te koop voor de lxd 75, 150 mm refractor? In ieder geval iets waarmee ik 'm veilig mee kan vervoeren.
nee dat bedoelde ik niet,maar de SN zal wel zwakkere objecten laten zien omdat die een grotere diameter heeftBetekent dit dat hij niet goed op de deep sky presteert?
voor tassen,klikkerderklikBullseye schreef:Dit vroeg ik me ook af, voor een 115, 900 Newton Reflector.Maarten364 schreef:
En weet iemand misschien ergens tassen te koop voor de lxd 75, 150 mm refractor? In ieder geval iets waarmee ik 'm veilig mee kan vervoeren.
Hoe vervoeren jullie je telescoop als jullie naar een andere (niet lichtvervuilde) omgeving gaan?
Ik hoop het wel, aangezien ik hem ook besteld heb... Dan wel met een GoTo mount.Halo iedereen,
Ik ben van plan mij een Sky Watcher 127mm/1500mm Maksutov-Cassegrain op een EQ-5 aan te schaffen , ik zou vooral planeten "en" deep-sky willen bezichtigen
Zou dit een goede koop zijn?
Goto mount ? Dat is dan toch niet bij van grootven ?luc1f3rz schreef:Ik hoop het wel, aangezien ik hem ook besteld heb... Dan wel met een GoTo mount.
Halo iedereen,
Ik ben van plan mij een Sky Watcher 127mm/1500mm Maksutov-Cassegrain op een EQ-5 aan te schaffen , ik zou vooral planeten "en" deep-sky willen bezichtigen
Skywatcher: wat gebruikt jij als dauwkap, die ben ik vergeten te bestellen maar ga ik denk ik wel missen! Je had toch zelf één gemaakt?
ik gebruik een orion dauwkap,geen zelfgemaakte dusSkywatcher: wat gebruikt jij als dauwkap, die ben ik vergeten te bestellen maar ga ik denk ik wel missen! Je had toch zelf één gemaakt?
als ik het goed heb ,heeft hij die bij TS in duitsland besteldDeepsilence80s schreef:Goto mount ? Dat is dan toch niet bij van grootven ?luc1f3rz schreef:Ik hoop het wel, aangezien ik hem ook besteld heb... Dan wel met een GoTo mount.
Halo iedereen,
Skywatcher: wat gebruikt jij als dauwkap, die ben ik vergeten te bestellen maar ga ik denk ik wel missen! Je had toch zelf één gemaakt?