Kravitz schreef:
- Als je computer net nieuw is wil ik die nog niet zoveel te veel belasten. Ik geloof niet dat F@H echt schadelijk is, maar bepaalde onderdelen gaan er wel van opwarmen en zouden een effect kunnen hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat dát een overbodige angst is. Starten en even je temperaturen in de gaten houden (wie weet heb je een ondergeventileerd modelletje gekocht) van de onderdelen (CPU of GPU) waarmee je vouwt en als dat na een kwartier draaien nog in orde is dan blijft dat in orde (totdat je heatsinks vervuilen met stof en zo, maar dat gaat nooit van de ene dag op de andere, met enige regelmaat onderhouden moet je een computer toch.
Ikzelf vouw al sinds we dat hier op WSF organiseren (jemig, da's alweer ruim 8 jaar
) op een "gewone" desktop. Met gewoon wil ik zeggen, zonder bijzondere componenten voor zwaar gebruik o.i.d. Zonder enig computerprobleem. Mijn huidige kast draait op een toen moderne Intel Core 2 Duo E4500, dus dan kun je googlen hoe oud die ongeveer moet zijn
, en jij moet een aardig idee hebben van hoeveel uur per dag mijn computer draait O:) . Zal eerdaags eens vervangen moeten worden, maar niet omdat ik vouw. Of mogelijk ook wel, want aan mijn scores is te zien dat z'n dualcore wat achter begint te lopen (eufemisme) op alle ontwikkelingen in de computerwereld.
Ventilatie van laptops is inherent beperkt: niet voor niks dat ze daar chips voor maken die hogere temperaturen aankunnen, maar dan nog zijn laptops ook niet ontworpen om permanent vol gas te geven, maar om mobiel te zijn.