Ik wil zeker bijleren. Waarom stelde ik anders een vraag? Ik wil gewoon weten: stel dat ik werkelijk Newton ontkracht heb, wat onmogelijk lijkt voor jou, wat moet ik dan doen? Geen enkele wetenschapper wil uiteraard in discussie treden met mij.Flisk schreef: Newton is niet mijn 'idool'. Je bent hier duidelijk niet om bij te leren dus ik ga geen tijd meer in dit topic steken. Ik snap niet hoe je zo overtuigd kan zijn dat je een algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorie onderuit kan halen met wat huis-tuin-en-keuken wiskunde. Als ik merk dat ik iets niet logisch vind, leg ik eerst de twijfel bij mijzelf. Het betekent meestal gewoon dat je iets niet snapt. Eens de 'frank' valt, merk je wat de denkfouten waren. De conclusie trekken dat 100en voorgaande wiskundigen en wetenschappers (die al veel meer tijd en moeite hebben gestoken in het bestuderen van deze relatief eenvoudige theorie) fout waren lijkt mij op zijn minst heel erg ver gezocht.
Uw motivatie is dan ook niet het begrijpen van deze theorie. Wetenschap kan je niet naar je eigen hand zetten, hoe graag je het ook wilt, je bent gewichtloos binnenin een holle bol. Geloof wat je wilt, maar wetenschappelijk zal je niet kunnen aantonen dat de binnenkant van de aarde hol en leefbaar is.
Ik zit nog met een probleem, misschien kan jij me helpen
Wat is de beste verdeling voor een bol in massa's:
1) bol in bolschillen verdelen, onderverdelen in cirkels met telkens dezelfde afstand A tussen de massa's op de cirkel en verticaal tussen de cirkels een tussenafstand van A laten. Daarna bolschillen met telkens kleinere straal R = R - A in de holle bol steken tot je volle bol hebt
of
2) idem maar de verticale tussenafstand tussen cirkels op de bolschil laten verkleinen richting polen toe zodat je dezelfde tussenafstand A hebt tussen de cirkels?
In theorie klopt 1) enkel bij een volle bol denkik, niet bij een bolschil
optie 2) geldt het beste bij bolschil, maar dan niet meer bij volle bol.
Wat denk jij?
Ik zie het niet zitten om een bol in driehoekvlakken te verdelen en massa in zwaartepunt van die driehoek te plaatsen, is te moeilijk om te programmeren