Dat jij niet begrijpt wat er werkelijk gebeurt.Marre1981 schreef: Wat is er fout?
Het is dt-fout, niet dt fout. Wij zijn een Wetenschapsforum, geen tabloid. Aandacht trekken en overdrijven doen we hier dus niet. Als je een beetje slim bent, weet je waarom er niemand zin heeft om te antwoorden. Enkele ideeën die daarbij spontaan in mijn hoofd schieten zijn arrogant en allesbehalve zelfkritisch.Marre1981 schreef: Gelukkig staat er geen dt fout in de titel, dan wou je misschien ook niet antwoorden.
Een titel zegt niet alles, is alleen een middel om gezien te worden. Ik overdrijf dus vaak. Als je een beetje slim bent, weet je waarom ik op deze manier te werk ga. Probeer toch maar te antwoorden
in formules te schrijven.
Als het bovenste deel van het gebouw het onderste raakt aan 27km/u, en de kinetische energie wordt omgezet in vervormingsenergie, kan dit niet anders dan dat de snelheid van de massa in het beste geval behouden blijft, of vertraagt. Want het kost toch enorm veel kracht om stalen kolommen te vervormen. Anders gezegd, mochten de onderste verdiepen uit papier bestaan (die bijna geen weerstand bieden), dan pas kan de vallende massa blijven versnellen en een vrije val uitoefenen. Maar dit wil nog niet zeggen dat het bovenste verdiep de grond raakt aan vrije valsnelheid. (210km/u)
Opmerking moderator
Experiment is verkeerd. Je hebt helemaal niet berekend dat het maar 2 verdiepingen zou zakken. Dat was je schatting, weetjewel. Die schatting was blijkbaar niet zo accuraat.
Mijn theorie: het gebouw zal het onderste deel van het gebouw flink beschadigen, misschien 2 verdiepingen dieper zakken, maar zal tot stilstand komen.
Mijn experiment toont iets anders:
Ofwel is de wet verkeerd, ofwel is het experiment verkeerd
Opmerking moderator
Ik meen dat ik dat ben, en sluit daarom deze topic. We hebben je al eens meegedeeld op dit forum geen complottheorieën te wensen.Marre1981 schreef: Een titel zegt niet alles, is alleen een middel om gezien te worden. Ik overdrijf dus vaak. Als je een beetje slim bent, weet je waarom ik op deze manier te werk ga.