Beste forumleden,
Ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag.
De laatste tijd gaat mijn koelkast steeds moeilijker open. Ik denk zelf dat de rede een vacuüm in mijn koelkast is. Er zit een vast handvat op de deur, hiermee bedoel ik dus alleen iets om vast te houden en aan te trekken zonder mechanismes en hefboomwerkingen.
De laatste tijd trek ik heel mijn koelkast naar voren als ik deze open probeer te maken (begin normaal en dan trek ik steeds harder) de deur blijft echter gewoon dicht zitten. Met normale kracht is de koelkast niet te openen en verschuift hij ook niet. Wat ook bijna niet helpt is de koelkast tegen proberen te houden terwijl ik aan de deurgreep trek. Het meest effectieve lijkt met explosieve kracht aan de deur te trekken. Hiermee bedoel ik in 1 keer hard trekken (alleen jammer dat niet alle dingen die in de deur staan het overleven).
Ik zoek een oplossing voor dit probleem. Ik heb er al aan zitten denken om te zorgen dat de koelkast niet meer kan verplaatsen. Het probleem hiervan is dat ik in dat geval nog steeds kracht moet zetten om hem open te kunnen maken.
Ik heb er ook aan zitten denken om iets tussen de rubbers in te stoppen als ik de deur dicht doe. De bedoeling hiervan is dat ik dan met dat latje (o.i.d.) makkelijk kan zorgen dat er geen vacuüm meer is wanneer ik de deur wil openen. Ik ben alleen bang dat dit het rendement van de koelkast zal verpesten.
Iemand ideeën? Of sla ik de plank kompleet mis en is het geen vacuüm?