Mario
Artikelen: 0

Leven bepaald door geboortedatum en -uur

Ik geloof hier wel niet in maar onlangs heb ik iemand ontmoet die volgens je geboortedatum je levensweg kan uittekenen en via het geboorte uur de details...

Enfin door mijn geboortedatum was hij wat in de war???Toevallig terug bij mij waarom worden al die 'kwakzalvers' steeds verward als ik er ben?

p.s. : mijn geboorte datum is 08-08-1978
Anonymous

Re: Leven bepaald door geboortedatum en -uur

Wat maakt het uit als je dit weet? Het is toch veel mooier zonder dit soort "wetenschap" te leven... En er zullen vast mensen zijn die op een of andere vage manier dit te kunnen bepalen. De vraag is, hoe veel waarde je aan dit soort ideeën moet hechten. Misschien stopt je hart dan wel op het "accurate" moment...
Mario

Ik geloof er niet in maar die mensen doen blijkbaar ook niet de moeite om mij te overtuigen want ze worden stil en/of gaan weg als ze mijn geboortedatum horen en dat maakt mij wel nieuwsgierig...
StrangeQuark

Ik zou eens aan die vriend vragen waarop het gebasseerd is. Als hij zegt dat bepaalde krachten je leven beinvloeden, dan is het al iets concreter. Vraag hem dan welke krachten dat dan zijn, en hoe dat met je datum te maken heeft. Dan kunnen we er denk ik wat makkelijker over discussieren. Nu gaat het denk ik een "maak de zwevo belachelijk" topic worden, als die vriend van jou er tenminste iets van een verklaring voor heeft, kunnen we het inhoudelijk het over die verklaring hebben.

Of zoek iemand op die op exact hetzelfde moment geboren is, en bel diegene op voor een experimentje. :shock:
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Anonymous

Ik dacht dat deze beweringen te maken hadden met de gedachte, dat de stand van de hemellichamen bij je geboorte als gevolg van de inwerking van bepaalde krachtvelden in je verdere leven mee zult krijgen en dat deze krachten het verloop van je leven zullen bepalen.

Ik maak me echter sterk, dat pak weg twaalf mensen, die op exact hetzelfde moment geboren worden, ieder voor zich een ander levensverhaal zullen ondergaan.

Dat getal 12 mag je dan extrapoleren naar wens.

In mijn optiek is het 0,000000000000000001 deel wetenschappelijk en

99,99999999999999999999 deel onzin of lulkoek etc.

Vergelijk het maar met kaartleggerij, horoscopen en glazenbollen kijkerij.

Allemaal meest bedoeld om je wat geld uit de zak te troggelen.

Ik geloof persoonlijk meer in de gedachte, dat je bent in wat je wilt zijn.
Mario

Ik zou eens aan die vriend vragen waarop het gebasseerd is

Is geen vriend hoor gewoon iemand die naast mij aan de toog kwam zitten en tijdens een aantal discussies kwam dit ter sprake.
chablis

We hebben het hier toch gewoon over astrologie?

En waarom zou trouwens het moment dat je geboren wordt je levensloop bepalen (onder invloed van sterren en planeten)?

Je leeft toch al veel eerder?

Dus als je zo'n theorie aanhangt zou je beter het moment van bevruchting kunnen nemen, of de eerste celdeling, of.......verzin het maar.
StrangeQuark

Is geen vriend hoor gewoon iemand die naast mij aan de toog kwam zitten en tijdens een aantal discussies kwam dit ter sprake.

Hehe ok, ik ken dat soort gesprekken. Nou dan zal je op veldonderzoek moeten gaan, en regelmatig terug moeten keren naar die kroeg, om dat persoon weer tegen te komen. :shock: Kun je dat aan? ;) Wil je dat doen voor de wetenschap en dit topic?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Mario

Mario schreef:
Hehe ok, ik ken dat soort gesprekken. Nou dan zal je op veldonderzoek moeten gaan, en regelmatig terug moeten keren naar die kroeg, om dat persoon weer tegen te komen. ;) Kun je dat aan? :?: Wil je dat doen voor de wetenschap en dit topic?
Klinkt verleidelijk maar ik heb wel wat anders te doen...ik heb eens wat gegoogeld en op enkele sites mijn geboortedatum ingegeven en moet wel toegeven dat een aantal zaken overeenkomen...er kwam ook uit dat ik vanaf mijn 30ste zeer succesvol kan zijn op alle gebieden maar dan moet ik rustiger worden en mijn talenten juist benutten...

Verder stond er tussen :

Positeif :

- geniet van het leven,dol op reizen en kan alles naar zijn hand zetten

- raadsman en heler

- leider met diepgang,charisma en wijsheid

- ruim geestelijk inzicht en veelal paranormaal

- groot organisatietalent

- ik zit op het niveau '33' wat het hoogste niveau is en voorzichtig moet gebruikt worden

- kosmische ouder

- momenteel zit ik in een analytische fase die ik na mijn 30ste door het getal '33' zal gebruiken met succes op elk niveau

Negatief :

- gemakzucht,genotzucht,gat in de zak

- dominerend en andere mensen emotioneel naar mijn hand zetten

- door de enorme macht van het getal 33 een gevaar voor mezelf en de maatschappij

- snel verslaafd aan allerlei zaken vooral geld,alcohol en seks

:shock:

Tja ik zal binnen enkele jaren wel merken zeker of er waarheid inzit...als ik alles zo bekijk lijk ik wel een sekteleider ofzo te gaan worden :?:
PNCO

Welke site? 8)
ZonnTroLL

Makkelijk te controleren... Neem een persoon uit de oudheid waarvan men exact wist wanneer hij was geboren en kijk wanneer hij is gestorven. Bereken hoe oud hij zou geworden zijn met die berekeningen en kijk of die uitkomst de dag van zijn echte dood overlapt...en dit zal niet kloppen.

Voor andere godsdiensten is het nog maar het jaar 1600 ofzo.. vroeger was het jaar -321 niet het jaar 321 enzovoort. Daarmee wil ik zeggen dat dat menselijk bepaald is en niet echt zo is.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Terug naar “Filosofie”