Ik weet dat er een aantal posts geleden deze vraag ook is gesteld, en mijn situatie is ongeveer hetzelfde, maar toch niet helemaal. Ik zit in mijn laatste jaar Latijn - Wiskunde en ik zou graag verder studeren richting wiskunde. Ik heb al een aantal dingen opgezocht, maar maar toch zijn er nog een aantal onduidelijkheden. Als ik opzoek wat voor jobs er zijn met een diploma wiskunde, kom ik vaak terecht bij leerkracht, onderzoek, bankensector... dat zijn niet echt dingen die mij interesseren, maar ik weet ook niet wat de job juist inhoud. Kan er mij iemand daar wat uitleg over geven?
Ik twijfel ook sterk om voor Burgerlijk Ingenieur te gaan. Wat mij daarbij tegenhoudt is de fysica en chemie. Mijn wiskunde zou normaal goed genoeg moeten zijn, mits ik mij goed inzet, maar fysica en chemie lijken mij veel zwaarder dan wat je in het middelbaar ziet.
Wat mij ook stoort is het feit dat we in het middelbaar redelijk makkelijke oefeningen zien, terwijl ze op de universiteit veel moeilijker zijn. Hoe kan ik weten of mijn wiskunde wel goed genoeg is voor een van beide richtingen? Ik heb een aantal voorbeeldoefeningen gemaakt van Burgerlijk Ingenieur, en dat ging, al moest ik wel veel leerstof even opfrissen. Maar bestaat dat ook voor Wiskunde? Een aantal oefeningen die je een idee geven over hoe je wiskundig niveau nu is?
Alvast bedankt