Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
danny binda
Artikelen: 0

Meerdere Big bangs

Opmerking moderator

Niet-sterrenkundige opmerking verwijderd

ik heb een vraag over de big bang als ik zo vrij mag zijn.

Als de big bang vroeger heel klein was en nu ontzettend groot,is het dan ook mogelijk dat 1 of 2 of meer big bangs tegelijkertijd ontploft kunnen zijn naast elkaar ?

En als dat mogelijk is en ze komen in botsing met elkaar zullen ze elkaar dan wegduwen,of in elkaar op gaan ?

Is het ook mogelijk dat in dit uitdijende heelal ergers midden in weer een Big bang uit het niets kan ontstaan bijv net naast de aarde ?

Want niemand weet waar de big bang vandaan komt toch ?  dus als we de oorsprong niet kennen dan kan het ook zo zijn dat er morgen weer een nieuwe big bang ontstaat net naast de aarde toch ?

Ik heb nog een vraag als het mag,  Kun je lopen op het uitdijend schil van dit universum,dus als ik de ruimte zie als een ronde bal kun je op die bal lopen of zak je er door heen?

Dank  danny
xansid
Artikelen: 0

Re: Meerdere Big bangs

Opmerking moderator

Niet-sterrenkundige opmerking verwijderd

Wat je vraagt valt buiten het bereik van de wetenschap. We kunnen terugkijken in de tijd tot momenten na de de big bang, maar alles daarvoor is volledig onbekend. Dus er kan in ieder geval niet gezegd worden dat je ongelijk hebt met je theorie.

Dat er straks in eens een big bang naast de aarde begint is heel, heel onwaarschijnlijk. We weten dat er maar 1 big bang is geweest in heelal dat wij kunnen zien gedurende 13.8 miljard jaar. Maar zoals je al zei, niemand weet hoe de big bang precies onstaat dus helemaal uitsluiten kunnen we het ook niet.

De schil van het universum kunnen wij niet zien, maar jij bent toch ook onderdeel van het universum? Dus als jij buiten de rand van het universum gaat dan maak je het universum daarmee groter toch? Dus je zal nooit de rand van het universum kunnen bereiken...
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”