wilisan
Artikelen: 0

etsen van een betonvloer.

Wij willen graag onze betonvloer etsen met een kleur.
De effecten zijn super mooi. De zuren incl kleurstof en de afdeklaag moeten allemaal Amerika komen.  Wij hebben een aantal vragen.
1) dat je dit niet onbeperkt moet doen lijkt me duidelijk maar is 1 malig etsen schadelijk voor de nieuwe betonvloer? 
2) de kleur is niet geheel voorspelbaar en hangt van de ondergrond af. In de beschrijvingen van het zuur is goed te lezen hoe de kleuren zijn opgebouwd. ( http://elitecrete.com/wp-content/uploads/2013/12/MSDS.458-CHEM-STONE-Reactive-Stain.pdf, <a> of http://www.concretecoatingsinc.com/asse ... SDS.pdf</a> )  Stel dat wij het zuur zouden kopen zouden wij het dan zelf "op kleur" kunnen brengen als het niet blauw genoeg is bv. ( iets meer koperchloride) 
3) Volgens de fabrikant in Amerika zouden wij nog een laag kunnen aanbrengen alleen mogen deze transporten niet met het vliegtuig waardoor de tijd wel eens zeer lang zou kunnen duren. Is het product makkelijk na te maken? 

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Vrolijke groet wil 

Wdeb
Artikelen: 0

Re: etsen van een betonvloer.

Ik vermoed dat het op kleur brengen misschien wel mogelijk is. Maar vooral het mengen lijkt mij van belang. Hoe krijg je dat egaal???
Als ik het goed lees gebruiken ze zoutzuur om een goede aanhechting te verkrijgen en laten ze dat dan uitdampen, samen met het oplosmiddel (dat water lijkt in dit geval). Daarna coaten ze af. Daar lijkt ook wat tijd tussen te moeten zitten.
Kan volgens mij makkelijk wel een keer, als je maar sealed achteraf. Want dat is volgens mij het geheim van de smid. Dat lijkt mij de do or don't in zo'n project.

Het rare is dat dit soort vaardigheden vaak op ervaring drijven. Gewoon proberen en herkennen van problemen etc. Daar lijkt een vakman voor nodig. Ik weet niet wat er gebeurd als je meer koperchloride toevoegd. Weet niet of dat dan na sealen etc ineens gaat klonteren of kristalliseren oid.

Maar ja, misschien een ander wel.

Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Terug naar “Anorganische chemie en elektrochemie”