Ferenc
Artikelen: 0

Bluetooth > tracking

Hallo,

Voor een project moeten wij een tracking device ontwikkelen. Ik wil dit doen d.m.v. low energy bluetooth, een simpel horlogebatterij'tje en? is er dan nog meer nodig?
Het idee bestaat al, door contact te maken tussen het tracking device en bijvoorbeeld je smarthphone met bluethooth via de app herleiden waar het zich bevind.

Wie o wie kan ons helpen?

Gr. Ferenc

PS: zie het bijgevoegde bestand voor de chip die we eventueel willen gebruiken.
Bijlagen
KC4014_Datasheet
(416.1 KiB) 230 keer gedownload
WillemB

Re: Bluetooth > tracking

Wat je nog nodig hebt is een functioneel ontwerp,
de datasheet die is bijgevoegd is alleen maar een chip, terwijl we nog niet weten wat er ontworpen moet worden.

De tracking devices die ik ken bestaan bijvoorbeeld uit een GPS, in combinatie met een GSM .
Btooth heeft maar een heel kort bereik, van enkele meters...als dat de bedoeling is ?

Wat moet het precies gaan doen, hoe wordt de positie bepaald, wat is het bereik, welke gegevens moeten worden uitgewisseld etc..
dat is een functioneel ontwerp.
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.
Benm

Ik neem aan dat de locatie wordt bepaald door een smartphone, die via bluetooth in verbinding staat met een 'apparaatje'? Overigens is het wel een vrij complete chip, maar je moet toch een microcontroller hebben om er wat mee te kunnen.
Victory through technology
Ferenc

Inderdaad, het is de bedoeling dat de locatie wordt bepaald door de smarthphone en contact maakt via de bluetooth verbinding. En het bereik moet +/- max 50 meter zijn, en aangezien in de datasheet staat "range up to 200 m" lijkt mij dat de 50 meter goed te halen is.

De enige gegevens die moeten worden uitgewisseld zijn eigenlijk waar de chip zich bevindt en goed te vinden is via je smarthphone (via een app met radar) zodat je in situaties zoals bijvoorbeeld je sleutel hebt laten liggen in een kastje deze gemakkelijk terug kunt vinden. Daarnaast zou het eventueel een geluidssignaal af moeten kunnen geven wat bediend kan worden vanaf de smartphone.

Wat is er dus precies nodig? Een Low energy bluetooth chip, een (horloge)batterij, en een microcontroller om de chips te besturen?

Terug naar “Elektrotechniek”