Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
didi_patron
Artikelen: 0

systeemtheorie

De spanning V (t) verloopt continu en periodiek met periode 30. Tijdens zulke periode verandert de spanning in de vorm a sin(bt + c) gedefinieerd over een tijdspanne van 20 en is daarbuiten 0. De spanning die steeds positief is heeft als hoogste waarde 15. 

Wat wordt er hier bedoeld met een tijdspanne van 20 en is daarbuiten 0?
xansid

Re: systeemtheorie

Ik zou het zo opvatten:
Tussen t=0 en t=20 volgt de spanning de curve. Voor t<0 en t>20 is de spanning 0. Maar het staat er niet super duidelijk, kan je het niet navragen aan degene die het geschreven heeft?
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu
didi_patron

oke bedankt!

kent iemand de afgeleide van deze functie?
x(t) = (2 + cos( t 2 ))(u(t − 2) − u(t − 4)) ∗ δ3(t)
Drieske

Opmerking moderator

Dat lijkt me een vraag voor een nieuw topic...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.
Anton_v_U

xansid schreef: Ik zou het zo opvatten:
Tussen t=0 en t=20 volgt de spanning de curve. Voor t<0 en t>20 is de spanning 0. Maar het staat er niet super duidelijk, kan je het niet navragen aan degene die het geschreven heeft?

Wat je zegt klopt. De spanning herhaalt zich periodiek en de periode is 30. Het is uit de formulering niet duidelijk op welk tijdstip de sinus begint maar dat is een kwestie van waar je het nulpunt legt, vaak maakt dat niet uit, hangt af van de context. Bovenstaande definitie lijkt dan het meest logisch.

Terug naar “Wiskunde”