Mij lijkt het verstandig om hem NIET op batterij alleen te laten vouwen. Folding gaat je chip op vol vermogen laten draaien. Dat kost niet alleen meer vermogen op je chip, maar vooral veel vermogen op je koeling.
Ik vermoed dat die geel gemaakt opmerking bij dat vinkje er niet voor niks staat:
- Knipsel 850 keer bekeken
Ik denk dat er een groot risico is dat je folding rap beu bent als je om de zoveel tijd met een lege accu zit. Want dat gebeurt natuurlijk altijd op een ongelegen ogenblik.
Het lijkt me dan gunstiger voor het project als er toch gevouwen wordt, zij het dan alleen als het ding aan een snoer hangt, dan wanneer gefrustreerde laptoppers Folding na één wu er weer af gooien omdat ze twee keer op een ongelegen moment hun batterij plat zagen gaan.
Je kunt daar natuurlijk heel bewust mee omgaan (zolang je thuis bent wel op batterij laten vouwen), maar vergeet dan niet om, als het ding mee de deur uit moet, Folding op batterijpauze te zetten. Ik zou eerst eens testen hoelang je accu het volhoudt met Folding draaiende.