reuzenrad
Artikelen: 0

Ontwerpen reuzenrad

Beste forum gebruikers,

Zoals u wellicht al aan mijn gebruikersnaam heeft kunnen zien heb ik iets met reuzenraderen, onze core business is namelijk het exploiteren van een reuzenrad.
Wij hebben zelf een 20 meter mobiel reuzenrad in beheer en willen in de toekomst dit uitbreiden met een 25 meter exemplaar.
Omdat de aankoop prijs van een nieuw te bouwen reuzenrad, bij de gevestigde bedrijven die hierin bedreven zijn, zeer hoog is, wil ik informeren naar de mogelijkheden om dit zelf ter hand te nemen.
Uiteraard niet door dit zelf te gaan doen maar om de verschillende aspecten zoals:  Ontwerp / Technische tekeningen en berekeningen / constructie uit te besteden aan verschillende bedrijven of instellingen.

Is er wellicht iemand op dit forum die de papieren en know how en ( niet onbelangrijk ) zin heeft om dit te kunnen/willen realiseren?
De opdracht zou het volgende omvatten:
- Ontwerp mobiel ( op één aanhangwagen/trailer ) reuzenrad 25 meter met 18 gondels, deze moet voldoen aan de nieuwe Europese DIN EN 13814 en Duitse TUV normering zodat deze gekeurd kan worden.
- Alle berekeningen uitvoeren voor de bovengenoemde DIN en TUV norm evenals de vanaf 2014 geldende NEN-EN 1090 norm voor staal constructies.
- Het aanleveren van de bouwtekening waarmee de constructeur de attractie kan bouwen.

Graag hoor ik of ik goed zit, zo niet dan hoor ik ook graag waar ik deze vraag wel neer kan leggen!

Alvast bedankt voor de moeite!

MVG,

Vincent

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”