Marko schreef:
Waarom hoort dat? Zijn er waarnemingen die niet in overeenstemming zijn met de ART en die beter door een ander model verklaard worden?
En waarom ben je niet net zo fanatiek om je eigen theorie het vuur aan de schenen te leggen?
De vraag is niet wat Einstein wel of niet wist en wel of niet fout had, maar over de vraag wat die theorie van jou te bieden heeft. En het antwoord daarop is vooralsnog: helemaal niets, want er worden ongedetecteerde deeltjes aangenomen, het mechanisme blijft vaag, er zouden allerlei effecten waargenomen moeten worden die niet worden waargenomen, en allerlei effecten die wel worden waargenomen blijven onverklaard. Daarmee is het uitgangspunt aardig, maar de uitwerking ervan waardeloos. Vast en zeker niet leuk om te horen, maar dat verandert er verder niet zo veel aan.
Dat zeggen alle mensen die in een hoekje worden geduwd, maar doorgaans heeft het meer te maken met allerlei andere dingen die ze zeggen, en niet zozeer met het feit dat ze Einstein tegenspreken.
Ik vraag me overigens af waarom deze prietpraat de hele tijd in een vakforum blijft staan, en niet naar TO wordt gewieberd.
Waarom hoort dat? Omdat de ART een theorie is. De duwtheorie is niet mijn eigen theorie, maar zocht al jaren naar een oplossing voor het expansieprobleem van de Aarde. Ik ben fanatiek omdat ik het zeker weet. Je zult wel zien, hopelijk leef je nog als het uitkomt.
Als jij gelooft dat je aangetrokken wordt naar de Aarde omdat de ruimte-tijd vervormd is door een onbekend mechanisme van massa is dat jouw probleem.
Dat de ART wel eens fout kan zijn, zal nooit in je opkomen zolang de wetenschap de fout niet zal toegeven. Het is makkelijker om mee te lopen dan om vragen te stellen bij huidige theorieën.
Dat er bij theorieën altijd ingewikkelde formules moeten aan te pas komen om enigszins aanvaard te worden, is te gek voor woorden. We hebben nog maar pas de neutrino's ontdekt en men verwacht al formules.
Als ik een bal aan 100km/u tegen jouw hoofd knal, moet ik dan eerst het mechanisme bewijzen en formules geven om te beseffen dat je een kracht zult voelen?