Kingtyrion
Artikelen: 0

uitleg hoe alcohol ontstaat in bier/wijn

Hoi

Op school hebben ze mij geleerd dat er tijdens dit proces de suikers worden omgezet tot alcohol. Maar verder wordt er niet uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.

via het Internet kwam ik erachter dat de lever vitamine C verbruikt om de alcohol op te lossen in koolstof zuurstof en waterstof.

Mijn vraag is nu, kan iemand mij met diepgang uitleggen hoe deze processen precies werken. dwz welk suiker wordt er gebruikt, welke alcohol wordt er hiermee gecreëerd. (En bij bierproductie, hoe je van de gluten naar suikers kan komen)

Mvg

Kingtyrion
Kravitz

Re: uitleg hoe alcohol ontstaat in bier/wijn

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het forum voor microbiologie en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
ArcherBarry
Moderator

Re: uitleg hoe alcohol ontstaat in bier/wijn

De Lever breekt juist alcohol af om het uit ons lichaam te verweideren. Dit gebeurd door een serie reacties welke begint met een enzym reactie door alcoholdehydroxygenase.

Heb jij zelf een idee hoe gisten de reactie van suiker naar alcohol + kooldioxide uitvoerd.
Om je opweg te helpen. Gist wil eigenlijk geen alcohol vormen, maar doet dit wanneer er geen zuurstof aanwezig is, alcohol is een secundair metaboliet bij de energievoorziening.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Terug naar “Immunologie en microbiologie”