Hoi,
Tijdens het wielrennen word er gereden op een ondergrond, maar nu wil ik de rolweerstand weten van een ondergrond, maar heb ik dan de rolweerstandscoeffient nodig of de wrijvingscoeffient? En wat is het verschil tussen deze 2?
Moderator: physicalattraction
dat geldt voor SCHUIVEN, maar dat maakt niet dat je zwaarder moet trappen. Wél dat je de bocht om kunt, en je achterwiel zich kan afzetten, zonder te slippen.Piettt schreef: Als ik bijvoorbeeld de wrijving tussen rubber en beton wil weten. Hebben ze het op wiki over wrijvingscoeffiecient met statische en dynamische wrijving.
Is dit juist of niet?
Als je je zoiets afvraagt zit er maar één ding op: denk in extremen. Waarom gebruiken wielrenners dan geen fietswielen met een diameter van 10 cm of zo?gengar01 schreef: Als ik dit zo beredeneer (maar dit is slechts mijn beperkte kennis) is er alleen een verschil in de energie die er dan nodig is voor de versnelling van het wiel die bij een kleiner wiel iets lager zou zijn dus dan zou ik denken dan je met een kleiner wiel iets harder zou kunnen rijden bij een max inspanning over bepaalde tijd??