Waarschijnlijk dat ik hier niet helemaal op de juiste forum ben met mijn vraag, maar ik stel m'n vraag toch
Ik zit nogal in een erg moeilijke situatie op dit moment.
Het zit namelijk als volgt.
Ik ben iemand die veel van wetenschap/scheikunde/wiskunde enz... houdt als sinds mijn 7de lees er al veel over ben er ook erg geïnteresseerd in. Alleen heb ik dus pech gehad tijdens mijn CITO op de basischool en kwam ik helaas op het VMBO-KG terecht. Vanuit het KG ben ik naar het VMBO-T gegaan en heb het ook na 4 jaar gehaald. Ik moest toen kiezen tussen laboratoriumtechniek op het MBO of ICT op het MBO. Waarom ICT? Naast wetenschap/scheikunde enz...is ICT ookmijn hobby en heb ik er veel verstand van. Helaas heb ik een groot fout gemaakt door het kiezen van ICT en moest ik helaas 3,5 jaar lang ICT doen. Sinds 4 februari heb ik ook mijn niv.4 ICT diploma behaald en kon ik eindelijk doorstromen naar het HBO. Alleen hier begint mijn probleem dus. Ik wil absoluut niet verder met ICT. Waarom? Het is heel wat anders dan ik had verwacht en ik heb ook besloten om niet verder te gaan met ICT. Ik heb namelijk besloten om Chemie te studeren. Nou is dat natuurlijk erg erg moeilijk voor iemand die uit het MBO-ICT komt omdat ik hier misschien maar 5 lessen in 3,5 jaar wiskunde heb gehad en natuurlijk geen natuurkunde of scheikunde.
Vandaar dus ook dat ik deze topic aanmaak omdat ik graag wil weten hoe ik mij zelf zo goed mogelijk kan voorbereiden op het HBO-Chemie. (Ik begin pas op 1 september 2015 ) Ik ben al naar verschillende open dagen geweest en daar kreeg ik te horen dat ik tijdens de eerste 10 weken op het HBO scheikunde/natuurkunde en wiskunde krijg op HAVO niveau.
Hoe kan ik mijzelf hierop zo goed mogelijk op voorbereiden? Mijn zus heeft Getal en Ruimte HAVO Wiskunde B 1-2-3 thuis liggen en ik wou graag weten ( zoals ik al eerder heb aangegeven) hoe ik mij het beste kan voorbereiden? Wat voor wiskunde krijg ik voornamelijk op het HBO? het zelfde geldt voor natuurkunde en scheikunde.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk mogelijk opgeschreven,
(excuses als er wat spelfouten in zitten heb dit namelijk via mijn mobiel getypt )