Puzzel Puzzels
Sarah Hendrickx
Artikelen: 0

Identificatie contaminatie in algensuspensie

Hallo iedereen!

Ik ben bezig met onderzoek naar Spirulina en na een vriesbehandeling om mijn Spirulina te doden kom ik onder de microscoop (bij 100x vergroting) veel van deze tegen:

http://i57.tinypic.com/142eoug.png

Ze komen me bekend voor, maar ik heb geen idee wat ze zijn. Is er iemand die deze kan identificeren? Of me in de juiste richting kan wijzen?

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Sarah Hendrickx

Re: Identificatie contaminatie in algensuspensie

Als het helpt, onder geel excitatielicht heeft het een soort roze fluorescentie.

http://i59.tinypic.com/2a156r.png

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Sarah Hendrickx

Re: Identificatie contaminatie in algensuspensie

Mysterie opgelost! Het zijn pollen van de dennebomen die buiten het labo staan... Blijkbaar zijn die op mijn microscoopslide terecht gekomen. Nadeel van werken met de deur open! Dat leert me maar weer om mijn glaasjes goed af te vegen voordat ik ze onder de microscoop leg.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Ecologie”