Ik heb me daar mee bezig gehouden omda dit vaak fout berekent wordt.
Daarom moet je eerst weten van hoeveel vakantiedagen er uit gegaan wordt.
Dan ga je uit van (365/7)*5 = 260 of 261 werkzame dagen.
Meest wordt dan bij 20 vakantiedagen de berekening gedaan 20/260=7,69% bij je bruto uurloon, maar dat is fout.
Je werkt 260 -20 dagen dus goede berekening is 20/ ( 260-20) = 20/240= 8,333% dus je wordt dan als all-in looner al 0,64% tekort gedaan.
Dan de 8% vakantie-bijslag die wordt bij een gewone werknemer ook betaald over de vakantiedagen.
Eigenlijk altijd wordt daarvoor 8% bij je uurloon geteld , maar dient 8% over die 108,33 = 8,6666 % te zijn.
Zo wordt meest dus bij minimaal aantal vakantiedagen als 1,3% financiëel benadeeld .
Dan nog de feestdagen: werk je normaal op die dag , dan dient dit gewoon doorbetaald te worden , maar hoef je niet te werken.
Denk dat dit maar zelden zo gegeven wordt.
Heb dit op topic van Fok-forum gezet, en daar veel stront over me heen gekregen, maar op het eind zagen enkelen de juistheid van mijn argumenten.
Hier de link naar het topic, met daarin enkele doorlinken van bewijzen, en spreadsheets die ik daarvoor gemaakt heb.
http://forum.fok.nl/topic/2072179
Dus geef aantal vakantiedagen normaal volgens overeenkomst.
en vakantie-bijslag en houdt in de gaten dat je officiële feestdagen goed gegeven worden.
Het is ook mogelijk en wordt soms gedaan, dat de feestdagen meegerekent worden in de toeslag op je uurloon.