Vogeltjes
Artikelen: 0

Placeholders vervangen in Linux

Goedemorgen,

Voor de installatie van een programma in Linux heb ik een aantal zip bestanden. 
Er wordt vermeld dat dit placeholders zijn en deze moeten worden vervangen door bestanden met dezelfde naam.
Kan iemand mij misschien een tip geven hoe ik zoiets kan doen in Linux? Welke commando's heb ik hier bijvoorbeeld voor nodig?

Alvast bedankt!
physicalattraction
Moderator

Re: Placeholders vervangen in Linux

Ik snap niet precies wat ze bedoelen met "moeten vervangen worden door bestanden met dezelfde naam". Moet je de bestanden van naam veranderen, moet je andere bestanden kopiëren, of bedoelen ze nog iets anders? Kun je een link geven naar de uitleg?

Bestand verplaatsen: gebruik mv.

Code: Selecteer alles

mv dir1/file dir2/
Bestand hernoemen: gebruik mv

mv file_name_current file_name_new
Kopiëren: gebruik cp

cp dir1/file dir2/
Vogeltjes

De zip bestanden zijn van open source software. Die software is ook nodig. Wellicht dat ze bedoelen dat je het hiermee installeert of kan installeren nadat je het .sh bestand runt?
physicalattraction
Moderator

Ik heb geen idee over welke zipbestanden, software of sh bestand je het hebt. Indien je wil dat we je kunnen helpen, moet je toch echt wat meer informatie geven, zoals een link naar een website met de software en de uitleg hoe je die moet installeren.
physicalattraction
Moderator

Ik heb geen idee wat de distributie folder is waar ze over spreken. Zodra je die gevonden hebt, kopieer je alle zip bestanden die je daarin vindt naar de directory Linux/source, evenals de directories WAD_Interface en WAD_Services die ook in de distributie folder zouden moeten staan.
Vogeltjes

Ok, bedoel je met directory Linux/source zoals staat beschreven op die website? Want daar staan al die bestanden al in (wellicht zijn ze dan "leeg"). En dan zouden ze ook nog ergens anders staan (de distrubtiefolder), en die moet je dan kopieren naar die bestanden die dan waarschijnlijk leeg zijn in de Linux/source directory?
physicalattraction
Moderator

Inderdaad. Als het goed is staan die bestanden daar al in, maar hebben ze een grootte van 0 bytes. Je moet ze uit de distributiefolder hier naartoe kopiëren (lege bestanden overschrijven). Waar die distributiefolder zich bevindt, weet ik echter ook niet.
Vogeltjes

Bedankt!

Terug naar “Informatica en programmeren”