jkien schreef:
Lastig om iets te berekenen met beperkte informatie. De richting van de scharnieren wordt niet vermeld, bedoel je daarmee dat de zwaartekracht geen rol speelt? De foto in #4 suggereert dat de scharnieren diagonaal lopen. Is het bord verticaal of horizontaal? In bericht #1 ontbreekt de beloofde foto, maakt dat uit? Bestaande flip-dot borden zijn toch gewoonlijk roterende plaatjes die omklappen door een elektromagnetische puls i.p.v. vouwblaadjes die vouwen door elektrostatische lading? De term kauwgomblaadjes suggereert dat ze bestaan uit niet-geleidend materiaal i.p.v. metaal, is dat bewust? Het lijkt me lastig om de lading op een isolator te veranderen.
Ah, die afbeelding ben ik vergeten te kopiëren.
Het gaat mij om dit soort materiaal: geleidend aan 1 kant, papier aan de andere:
Ik zoek ook niet echt een exacte berekening, eerder nudges in hoe ik het zou kunnen bepalen. Ik snap dat je met hoogspanning moet werken, maar ergens loop ik vast in mijn berekeningen over hoeveel hoogspanning ik dan nodig zou hebben. Achter mij is de lijm van een prototype aan het drogen, ik plaats hier binnen een kwartiertje een klein prototypje van wat ik bedoel.