Paul van Doesburg
Artikelen: 0

5V usb Ipv 11 Volt oplader.

Hey mensen,

Ik probeer al een poosje een (out of date) oplader van een camera te verbinden met een usb input.
De stekker voor de camera is nergens meer te vinden dus kan er niet omheen.
Nu heb ik het op meerdere manieren geprobeerd en krijg hem niet werkend.

Wat moet ik doen om te zorgen dat de input van de USB matched aan die van de camera?
Het gaat om deze oplader:Afbeelding
Mijn plan was uiteindelijk om de camera aan een powerbank te leggen waardoor die lang kan blijven opnemen zonder de accu te hoeven wisselen.
Is hier misschien ook een andere huis tuin en keuken manier voor?

Ik ben dan ook een totale leek op het elektro gebied, vandaar de voor jullie misschien eenvoudige vraag ;)

Gr,

Paul

Benm

Re: 5V usb Ipv 11 Volt oplader.

11V/1A is teveel vermogen om uit een standaard usb poort te betrekken, ook al zou je een omvormer gebruiken.

Persoonlijk zou ik een 12V/1A adapter kopen/gebruiken en er wellicht voor de zekerheid 1 of 2 diodes mee in serie zetten om het voltage wat te verlagen - mocht die 11 volt kritisch zijn en 12 echt teveel zijn (lijkt me onwaarschijnlijk, maar goed).
Victory through technology
Michel Uphoff
Moderator

Google eens op AP-V18U. Die voedingen zijn nog wel te koop.
Paul van Doesburg

Dit Is juist wat ik vreemd vind.

Ik heb een filmpje gezien waar iemand zijn camera laat werken op de stroom.supply van een PowerBank. Via USB dus.

Kan het zijn dat de output van de accu zelf niet 11v Is maar dichter bij 5v? Is En je zo dus je camera met usb stroom werkend kan houden zonder dat die de accu gebruikt.

Ik heb geprobeerd de kabels van een usb stekker aan die van de stekker van de camera te solderen met weinig succes. Kan dit zijn door 2 verschillende kabels of maakt dat niet uit?

Ik Was van plan vandaag te proberen de stekker uit elkaar te halen en de kabels direct op de stekker zelfs te solderen.

Ik hoeft de accu niet op te laden met deze kabel. Alleen de camera moet gevoed blijven via de PowerBank.
Benm

Je hebt powerbanks die ook 12 volt kunnen leveren, al doen ze dat normaliter niet over de usb aansluiting (gevaarlijk voor 5 volt apparaten).
Victory through technology

Terug naar “Elektrotechniek”