De lading van een deeltje
De lading van een materiedeeltje zou in dit model overeen kunnen komen met het verschil in volume van een afwijking in één van de ruimtes. De verwachting is dat door het streven van het grensvlak beide ruimtes gelijke volumes willen innemen. Te veel extra volume van de ene ruimte wordt ter plekke “tegengegaan” door de andere ruimte. Deze zal proberen “de andere ruimte” te verkleinen of weg te duwen, zodat er meer “eigen ruimte” komt om het evenwicht te herstellen. Zo moeten we ons de aantrekking en afstoting van ladingen voorstellen. De hoeveelheid “eigen” ruimte is afhankelijk van de afwijking. Bij een combinatie van een langpootje + anti-vierpootje zien we een tekort aan ruimte door het langpootje en ook nog eens een te kort aan ruimte door een teveel aan anti-ruimte door het anti-vierpootje. Als dit een elektron?? zou zijn heeft hij tweemaal tekort aan gewone ruimte. Dit zou je kunnen zien als lading.
Een neutraal deeltje heeft evenveel volume afwijking in de ene ruimte als in de anti-ruimte, of geen volume afwijking in de eigen ruimte (een neutrino ?).
Toch zal dit bewezen moeten worden via een simulatie van het gedrag van dit grensvlak in een computer routine. Dan zal moeten blijken of dit ook werkelijk gebeurd. Tot nu toe is dit voor mij de moeilijkheid. Ik schrijf zelf software routines in Visual Basic omdat ik daar ooit mee begonnen ben, maar toch is het mij nog niet gelukt de juiste oppervlakte-correctie-routine te schrijven.