Ik bedoel niet als zij tegen elkaar geschoten worden, maar als zij naast elkaar dezelfde richting op gaan, net als wanneer twee geluidsgolven met een faseverschil van 0.5 dezelfde kant op gaan zij sommeren tot nul, is dit ook het geval bij fotonen?jkien schreef: Twee fotonen die je tegen elkaar in schiet? Op het moment dat hun E-veld destructief interfereert is er constructieve interferentie van het B-veld. Omdat ExB in de voortplantingsrichting van de golf wijst. Op een bepaald moment zit de energie dus in het B-veld.
(Vergelijkbaar topic: klik)
Wow, zo had ik er nog niet over nagedacht, bedankt! (:jkien schreef: Als die twee geluidsgolven elkaar nu overal uitdoven en dezelfde kant opgaan dan was dat bij hun ontstaan al het geval. Dan is het samen een geluidsgolf die altijd en overal nul is, en zijn energie is ook nul. Ik zou zeggen dat dat geen geluid is. Bij fotonen hetzelfde. Waarom zou je een golf die altijd en overal nul is twee fotonen noemen? Ik zou zeggen nul fotonen.
jkien schreef:Als die twee geluidsgolven elkaar nu overal uitdoven en dezelfde kant opgaan dan was dat bij hun ontstaan al het geval.