"Alle deeltjes worden beïnvloed door de zwaartekracht zowel protonen, elektronen alsook fotonen ed"
Dat weet ik. Een foton b.v. kan van baan veranderen door een sterk zwaartekrachtveld. Maar zwaartekracht speelt op kwantumniveau (en daar had ik het over) geen rol van betekenis omdat het dan o.a. de sterke wisselwerking is die deeltjes met elkaar laat reageren. Als zwaartekracht gelijk gesteld wordt met 1 dan is de sterke interactie 1038 keer zo sterk als de zwaartekracht, maar deze interactie heeft een bereik van slechts 10-15 meter. Dus op een 'grotere schaal' komt zwaartekracht pas om de hoek kijken want die heeft een oneindig bereik.
In dat geval mag je het overnemen...Getuigd niet van veel kennis over kwantummechanica of fysica in het algemeen.
Cock:
Quarks vormen een uitzondering, want hun aantrekkingskracht werkt om te beginnen als het ware omgekeerd evenredig als een elastiekje tot op een bepaalde afstand omdat in eerste instantie de wisselwerking niet merkbaar is tussen twee dicht op elkaar gepakte quarks. Maar quarks hebben ook tegengestelde (fractionele) ladingen en kunnen elkaar ook afstoten."Dat is duidelijk niet het geval met quarks"
"De fotonen komen dan in uw annaloog wel samen in het brandpunt, maar veranderen onmiddellijk in warmtestraling, ze lopen dus onmiddellijk weer weg van mekaar in alle richtingen rond dat brandpunt en dit aan de lichtsnelheid"
Ja, maar dat zei ik zelf ook al met de toevoeging dat dit weglopen niet kon in de singulariteit waar het heelal zou uit ontstaan want de big bang theorie stelt dat space-time nog gevormd moest worden dus hadden die fotonen niets om "naar toe te gaan."