Wat houdt het discrepantie vermoeden in wat misschien door Terry Tao is opgelost?
Graag eenvoudig uitgelegd, want in wiskunde ben ik (nog) niet zo thuis. De uitleg van Prof Icke op DWDD begreep ik niet echt
Ja, hij heeft bewezen dat zelfs met een willekeurig groot aantal stappen, er altijd een punt komt waarbij je de rij niet langer meer kunt maken zonder dat de beul je van de rand kan duwen.Ok ik nu enig idee waar het om gaat. Maar wat heeft terry tao nou eigenlijk bewezen? Dat je dat ook met meer dan 4 stappen kunt of zelfs met een oneindig aantal stappen?
Dat bewijs hadden we al in 300 voor Christus: https://en.wikipedia.org/wiki/Euclid%27s_theoremZou er ook een bewijs (nodig) zijn voor het bestaan van een oneindig aantal priemgetallen of hoeft zoiets weer niet bewezen te worden?
Het ligt een beetje anders. In februari dit jaar heeft een computer bewezen dat er ook met 3 stappen een grens is vanaf waar de beul je altijd van de klif kan doen lopen. Tao heeft het afgelopen week bewezen voor een arbitrair groot aantal stappen.gallo schreef: Edit: ik zie het al eerst was het bewezen door een computer en nu ook door een mens