Op een vraag of er een "maximumtemperatuur" bestond, werd me beantwoord dat er hypotheses over zijn, maar ook dat in die regionen een botsing vind tussen relativiteit en QM. Hierbij werd geopperd dat zoiets als quantumzwaartekracht de effecten zou kunnen beschrijven.
Nu ben ik wel populair bekend met theoretische wetenschap als Snaartheorie en Quantumzwaartekracht, maar als leek kan ik er weinig anders over zeggen dan dat het vooral erg interessant is. Verder dan dat relativiteit zwaartekracht beschrijft, QM de deeltjes en dat op gebieden waar beide samenkomen beide theorieen onzinnige uitkomsten beginnen te geven, kom ik grofgezegd niet.
Nu weet ik dat deze theorieen QM en relativiteit proberen te verenigen en dat het grootste probleem de bewijslast is. Mijn vragen hierover zijn de volgende:
1. Als deze theorieen daadwerkelijk QM en RT verenigen, dan moeten die theorieen toch ook alles wat we al via QM en RT weten kunnen beschrijven? Dus niet alleen hetgene waar QM en/of RT geen antwoord op heeft?
2. als dat inderdaad zo is, dan zou dat alleen al toch een sterke hint zijn dat er iets klopt van die theorieen?