@Shimmy: dat verlkaart wat. Ik vlieg zelf met emirates die dus voordeel kunnen hebben bij wat ze in dubai doen op de ams-dxb vlucht. Marketing vind ik wel een interessant idee - het zou dus kunnen zijn dat ze voor de dxb-ams vlucht kiezen om een langere tijd te specificeren omdat ze in amsterdam niet kunnen rekenen op 'voorrang', maar toch zoveel mogelijk vluchten 'op tijd' in de boeken willen krijgen, en daarvoor marge nemen?
Qua geplanned materiaal staat voor de snellere ams-dxb vlucht vooralsnog een 777-300ER ingeroosterd, en voor de 'langzame' terugvlucht een A380. Ik weet niet hoeveel verschil je kunt verwachten in vliegtijd over zo'n traject tussen de de toestellen als alle andere omstandigheden gelijk zijn.
Overigens lijkt emirates het best nauw te nemen met wat men 'haalbare' connecties acht in dubai zelf. Nu zit er nog 1.15 uur tussen, maar er staan me overstappen bij met minder dan een uur tussen landing van de ene vlucht en vertrek van de volgende. In de praktijk geen probleem gezien de inkomende vlucht nogal vroeg was, maar blijkbaar is dat structureel haalbaar (zelfs de ruimbagage kwam nog op dezelfde vlucht mee, had eigenlijk gehoopt op thuisbezorging
)