De wiskundige uitgangspunten zijn nu vastgelegd:
1. Veronderstel dat onze verder lege driedimensionale ruimte is "gevuld" met een Schwarz-P oppervlak.
2. Door deze opzet heb je een absoluut rustframe en drie absolute richtingen.
3. Alle fysische verschijnselen zoals deeltjes en velden corresponderen met plaatselijke maar vloeiende veranderingen aan het Schwarz-P oppervlak.
Mee eens?
Zo ja - dan is de volgende vraag welke wetten voor het verloop van veranderingen in het Schwarz-P oppervlak een schouwspel oproepen dat correspondeert met hetgeen wij in onze feitelijke driedimensionale wereld meten. Ik ben er zelf niet goed in thuis, maar ik kan mij voorstellen dat er computerprogramma's bestaan die je toelaten om allerlei wetten voor het verloop van veranderingen in het Schwarz-P oppervlak uit te proberen. Daar kan je dan wat mee spelen, en eventuele interessante resultaten hier als simulatie posten. Als we aannemelijke wetten gevonden hebben kunnen we de consequenties onderzoeken.
Ik ben het eens met 1. en met 2. en met 3. (omdat ik denk dat de vorm van het oppervlak of Schwarz-P of Schwarz-D of Gyriod kan zijn, welke alle aan de zelfde wetten moeten voldoen. Schwarz-P is de simpelste, dus heeft een voorkeur. Later kunnen we altijd oversteken naar een gyriod omdat ik denk dat, dat nu de vorm van de lege ruimte is.(nu niet belangrijk)
Ik ben het zeker eens met het feit dat alle fysische verschijnselen zoals afwijkingen van plaatselijke veranderingenvan van het oppervlak hiermee te maken hebben.
Ik heb geprobeerd om software programmas te vinden, maar geen van alle die ik ken,kunnen tot dusver allerlei wetten loslaten op oppervlakken, omdat dit niet gebruikelijk is in de fundamentele natuurkunde. Wel in molecuul fysica, maar die kan ik niet omzetten in een voor mij bruikbare vorm.