Opmerking moderator
Onderstaand bericht is een bericht van het gehele moderator-team.
Om eerlijk te zijn vind ik de meeste reacties beneden niveau, en het is mijn goed recht om dit te zeggen.
Uiteraard is het jouw goed recht om te zeggen dat jij het niveau van de meeste reacties van minder allooi vindt. In dit onderwerp is het echter misgegaan vanaf een bericht van jou, twee maanden na de laatste voorafgaande reactie, waarin je trots meldt dat je vrouw vindt dat jij met 4-0 voor staat. Wat er in het algemeen mis is met het niveau van de berichten tot 19 december is ons niet duidelijk.
In werkelijk geen enkele zin heb ik het woord complot (minus post #1) gebruikt, terwijl in de reacties dit woord te pas en te onpas gebruikt wordt. Dit is geen manier van dicussiëren en dat weten jullie maar al te goed.
Het gebruik van het woord complot is niet verboden op Wetenschapsforum. Dat dit woord wel eens valt in het kader van dit onderwerp lijkt haast onvermijdelijk.
Ik vind het niet erg dat jullie denken dat "...geen extra achterliggende complotten nodig zijn om te begrijpen wat er gebeurd is...." (post #68). Blijkbaar is er dus wel een complot volgens deze persoon. Ik vind dit complot niet geloofwaardig, dat is alles.
Als je dat complot niet geloofwaardig vindt, is de vraag gerechtvaardigd waarom ALLE bronnen die jij aanhaalt komen uit de hoek van internet waar men absoluut overtuigd is van een complot. Daarbij kan uit een bloemlezing zoals
hier waarachtig toch wel geconcludeerd worden dat je heilig daarvan overtuigd was/bent.
2. Vasthouden aan slecht 1 bron (NIST rapport, dat volgens velen kwalitatief van zeer laag niveau is) is in strijd met de richtlijnen van dit forum (lees het erop na).
Wij kunnen in onze richtlijnen nergens vinden dat "vasthouden aan slechts 1 bron" in strijd zou zijn met deze richtlijnen. "Volgens velen...." is overigens een betrekkelijk argument. Volgens minstens net zoveel mensen is er weinig mis met dat rapport.
De opmerking van dhr Uphoff over Tony Szamboti is beneden de gordel, dit is een gerespecteerd engineer. Dat kan dus echt niet.
Heb je een linkje naar die gewraakte opmerking van Michel Uphoff, want we zien niet wat je bedoelt met "beneden de gordel".
4. Het persoonlijk bericht van Jan vd Velde gericht aan mij vind ik een belediging. Hoe durft hij? Mijn vragen worden zomaar even gelijkgesteld aan het in twijfel trekken van de maanlanding of dergelijke. SCHANDE!
Wat je ontving was geen persoonlijk bericht van Jan van de Velde, maar een waarschuwing namens het moderatorteam. Aangezien niet het hele team een bericht ondertekent, zal slechts de naam van één van dat team er onder staan. Ook wat je nu leest is een reactie namens het team, na overleg met het gehele team. We hebben je in het moderatorbericht op de vingers getikt wegens belediging, en we zijn van mening dat een opmerking als :......
3. de natuurkundigen hier zijn goed, maar zodra het over 11 september gaat, krijg ik in 1 keer 3 a 4 moderators als tegenstander, die een soort natuurkunde aanhangen waar zelfs D Stapel geen genoegen mee zou nemen (desintegratie in slechts 1 richting, rommelen met filmpjes en data, niet ter zake doende beschuldigingen, en zeer vreemde occupatie met het woord 'complot').
.......daar ruimschoots onder valt.
(met andere woorden: houd op met die vuile discussietrucs, en probeer eens te lezen wat ik te melden heb).
Pas op, jullie moeten je huiswerk doen, want jullie maken jezelf compleet belachelijk.
Er is in die topic intussen bijna 100 berichten lang te lezen wat je te melden hebt en er is inhoudelijk op ingegaan door diverse deelnemers. Als je vindt dat er een "belachelijke" reactie geplaatst wordt, kun je die inhoudelijk onderbouwd tegenspreken. Als je vindt dat er daarbij op de man wordt gespeeld i.p.v. op de bal, kun je zo'n reactie melden (meldknop onder elk bericht).