Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Professor Puntje
Artikelen: 0

Uitspraak van het teken voor het tensorproduct?

Om formules goed tot me te laten doordringen lees ik ze vaak aan mijzelf voor. Maar hoe spreek je het volgende teken dan uit?
\( \otimes \)
mathfreak
Pluimdrager

Re: Uitspraak van het teken voor het tensorproduct?

Je zou het als "tensorieel vermenigvuldigd met" uit kunnen spreken, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om het niet op een bepaalde manier uit te spreken. 
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Professor Puntje

mathfreak schreef: Je zou het als "tensorieel vermenigvuldigd met" uit kunnen spreken, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om het niet op een bepaalde manier uit te spreken. 

De uitdrukking "tensorieel vermenigvuldigd met" is me wat aan de lange kant. Er zijn toch ook wiskundig hoogleraren die tijdens hun colleges dat teken op de een of andere manier moeten uitspreken? Ik wil het graag gelijk goed aanleren. ;)
Professor Puntje

Deze man noemt het teken "cross":

mathfreak
Pluimdrager

Hou het dan maar gewoon op "maal" zoals je het normale vermenigvuldigingsteken ook uitspreekt. 
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Terug naar “Wiskunde”