Professor Puntje schreef:
Interessante vraag! Wat ik mij wel afvraag is of het dan echt 0V is. De batterijen hoeven niet exact dezelfde spanning te hebben. En dan kan het gebeuren dat er een stroom(pje) in de verkeerde richting door een batterij gaat lopen, wat niet alle typen batterijen fijn vinden.
Klopt, daar dacht ik ook aan. Maar 'niet fijn vinden' is natuurlijk geen wetenschappelijke uiting
Zullen ze daar eventueel van slijten, en is het effect bijvoorbeeld bij 0,1V wel significant? En hoe groot is eigenlijk de kans dat zo'n stroompje überhaupt loopt, terwijl het toetsenbord uiteraard op zo'n lage spanning niet functioneert?
Igor Batoukhtine schreef:
Als je ze kan omdraaien kan je ze er ook gewoon uithalen toch?
anyhow. Wat gebeurt er met de load als je de negatieve pool van een batterij aan de positieve pool van de load plaatst?
Eruit halen werkt uiteraard; daarvoor hoef ik hier geen topic te openen. Maar dan heb ik een andere opbergplaats nodig voor de batterij, waardoor ik weer een ander probleem heb. In plaats daarvan kan ik ook een tweede set opgeladen batterijen meenemen.
Over je tweede vraag: op zich nog niks, denk ik, maar de rest is ook nog aangesloten dus er is een gesloten stroomkring. Is er eigenlijk wel load in dit geval? Of hangt dat af van de gebruikte elektronica?