Prorail heeft blijkbaar nieuwe portalen ontwikkeld die goedkoper zijn. Dankzij de steun van de bovenleiding hebben de portalen geen rechterpoot meer nodig:
Jawel, maar die zijn T vorming en/of hebben een hogere mast met een tui-draad tussen de top van de mast en het einde van het horizontale deel.
Op de openingsfoto lijkt er geen hoogte beschikbaar voor een tuidraad, en ook geen plek voor een stutje onder een hoe van 45 graden.
Misschien is het een enorm sterk materiaal en zijn de palen heel diep in de grond verankerd, maar erg logisch lijkt het allemaal niet, en dat ze alle 4 nog door een kraan vastgehouden worden doet vermoeden dat ze niet blijven staan zonder.
lijkt me vrij sterk. De bovenleiding biedt namelijk helemaal geen steun.
Wat er wel kan gebeuren, is dat men de onderbouw (sporen, wissels, ballastbed, ..) vernieuwt, en tijdelijk 1 poot wegneemt om ruimte te maken. In tussentijd houden kranen dan de portieken op hun plaats. Uiteraard een tijdelijke oplossing, totdat men de andere poot terugplaatst.