Alexander Hartmans
Artikelen: 0

Re: [Filosofie]: Natuurlijke selectie

ik ben dan wel een geestelijk gestoorde ik kan zeker wel een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, ik ben niet meer en niet minder dan een "doorsnee mens".

Dan mag je dat doen om die bijdrage te leveren.
Alexander Hartmans

johnny schreef:Wanneer mag je iemand zo lang mogelijk in leven houden ?

Twee mensen moeten worden geopereerd aan de blinde darm.

De een heeft een handicap , de andere heeft geen handicap maar  

door genetische aanleg gecombineerd met die van zijn vrouw  

is er een grote kans dat hun kinderen zwaar gehandicapt zullen zijn.

Wie mag worden geopereerd ?

Welke vorm van leven is onnatuurlijk ?

Wie vallen in de categorie " zwakkere exemplaren "?

Levert kruisingen geen genetische diversiteit op?

Neem het niet letterlijk, maar figuurlijk. Denk volgens de natuur.
Alexander Hartmans

Anonymous schreef:de economie vind ik ook onbelangrijk moeder natuur heeft alles om ons mensen te laten overleven al is het maar een kleine populatie de economie is alleen maar iets om de rijken te voeden en de zwakke aan de kant te zetten.

van mij mogen ze al het geld en alle wapens vernietigen.

dan zijn we tenminste weer allemaal gelijk.
Volgens onderzoek is het ijs op de Noordpool in 2060 verdwenen. Ik denk dat er veel zullen sterven, Da's de kracht van de natuur.

Voor het overige geef ik je gelijk.
Iwerke

is 2060 niet wat snel?

maar ale euhm om te antwoorden op hierboven gestelde vragen. iedereen moet zonder overleg van buiten kunne beslissen dat ie wil sterven of niet , komaan het is zelfs verboden om zelfmoord te plegen....
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_
Alexander Hartmans

[quote='Iw'erke']is 2060 niet wat snel?  

maar ale euhm om te antwoorden op hierboven gestelde vragen. iedereen moet zonder overleg van buiten kunne beslissen dat ie wil sterven of niet , komaan het is zelfs verboden om zelfmoord te plegen....[/quote]

Volgens de berichten in de kranten van wel.

Op jouw 2de citaat, gaat het om het zelfbeschikkingsrecht, maar er is ook een groep of groepen die dat niet hebben.
lordofthefields

Naar mijn idee is het binnen nu en morgen te laat voor natuurlijke selectie. De mens is met haar techniek de natuur voorbij gegaan, natuurlijke selectie is iets ouderwets en overbodigs en wat het uitsterven van de mens betreft, mocht dat ooit gebeuren dan zal de grootste menselijke zwakte, haar ethiek, de oorzaak ziojn.

mijns inziens.
PNCO

Naar mijn idee is het binnen nu en morgen te laat voor natuurlijke selectie. De mens is met haar techniek de natuur voorbij gegaan, natuurlijke selectie is iets ouderwets en overbodigs en wat het uitsterven van de mens betreft, mocht dat ooit gebeuren dan zal de grootste menselijke zwakte, haar ethiek, de oorzaak ziojn.
Wat nou als de mens de laatste stap is in de evolutie? Dat wij dus de capaciteiten hebben om verder te komen (denk bv aan vervanging van alle lichaamscellen door silicium om zo oneindig te kunnen leven) en te komen tot superintelligentie.

(idee komt uit "What we still don't know", een absolute aanrader)
lordofthefields

De 'superintelligentie' zit hem niet in de evolutie, want die staat bij de mens bijna volkomen stil, maar in de overlevering. Het vastleggen van gegevens en ondervindingen, maakt dat de mens zich zover heeft kunnen ontwikkelen.

Wat de mens dan ook onderscheid van de `rest`is haar vermogen tot taalontwikkeling, hierin schuilt de ware aard van de mens.

naar mijn idee

Terug naar “Filosofie”