Ik zat te denken aan waarom wij of in ieder geval ruimtevaart bedrijven gebruik maken van raketten.
Nu is dit de enigste mogelijke manier die bestaat om in de ruimte te komen (Naar mijn weten). Ja of via een soort zeil. (Die nog ontwikkeld moet worden met behulp van nanotechnologie.) Nu kijk ik regelmatig films en uiteraard snap ik dat alles niet echt is.
Maar wat ik niet begrijp. Waarom wordt er geen ruimteschip in de ruimte gebouwd? Mogelijk antwoord: Het is te duur om constant heen en weer te reizen. Logisch antwoord dit.
Maar goed verder op het ruimte schip in de ruimte. Stel je hebt zo'n schip(Wat vaak voorkomt in films) dit schip blijft in de ruimte en is speciaal ontworpen om zich voort te kunnen bewegen in de ruimte. (Dus je hebt geen last van enige vorm van tegenkracht) Stel je doet dit dan zou je dat schip zo groot kunnen maken als je wilt. Of simpel klein beginnen en deze telkens vergroten/beter maken.
Nou hoe komt je in dit schip: Simpel door middel van kleinere schepen die zijn gebouwd om vanaf een oppervlakte te kunnen landen en te stijgen. Volgens mij begint spaceX hier behoorlijk goed in te worden en begrijp ik waar zij mee bezig zijn.
Maar goed dit bovenstaande idee daar denk ik aan en vroeg mijzelf af of hier een bedrijf momenteel al mee bezig is. Tevens vind ik het jammer dat we eigenlijk nog zo beginnend zijn in de ruimte. En ik vind persoonlijk als ik er geld voor had dan wist ik waar het heen ging.
Mijn vraag: Zou dit bovenstaande idee werken? Of is dit een idiote gedachte? Of zijn er bedrijven die hier mogelijk al mee bezig zijn om dit te kunnen realiseren?