Alvast bedankt
Ik zou heel graag wat meer uitleg willen krijgen over de basis regels van natuurlijke logaritme. Op de foto ziet u wat ik precies niet snap waarin de regels toegepast zijn op twee oefeningen.
Alvast bedankt
Ik zou heel graag wat meer uitleg willen krijgen over de basis regels van natuurlijke logaritme. Op de foto ziet u wat ik precies niet snap waarin de regels toegepast zijn op twee oefeningen.
Alvast bedankt
Ik kan helaas geen foto uploaden. Het gaat om Ln van vierkantswortel 3÷ 2 - Ln(1÷2). Ik wilde graag weten hoe je dit oplost.
Safe schreef: Ken je wel de rekenregels van logaritmen ...
Bedoel je:
\(\ln{\sqrt{\frac 3 2 -\ln\left(\frac 1 2\right)}}}\)
Waar komt de opgave vandaan ... en wat bedoel je met oplossen (ik zie geen gelijkheid en ook geen onbekende)
Neen, mijn excuses Ik ben hier nieuw. Ken niet goed ermee werken. Anders zou het handig zijn om een foto van de oefening te kunnen plaatsen. Maar goed. De oefening is om integeral te berekenen van Cos(x)/sin(x) en het is een bepaalde integeraal, bovengrens is phi/3 en ondergrens is phi/6.
Ik zou het erg waarderen mocht u het met tussenstappen kunne werken. Naar einde toe moet men met Ln werken en daar zit ik vast.
Dank bij voorbaat
Ok, bedoel je dan:
\(\int_{\pi/6}^{\pi/3} \frac{\cos(x)}{\sin(x)}dx\)
stel:
\(y=\sin(x)\)\(\frac{dy}{dx}=\frac{d \sin(x)}{dx}=........\)
je geeft geen antwoord op mijn vraag.
\(\frac{dy}{dx}=\frac{d \sin(x)}{dx}=.......\)
je geeft geen antwoord op mijn vraag.
\(\frac{dy}{dx}=\frac{d \sin(x)}{dx}=.......\)
Maria2 schreef: afgeleide van sin(x)=cos(x)
u=sin(x) du=cosx(x).dx