Moderator: physicalattraction
Nee, licht bevindt zich in of beweegt zich door dimensies, licht is geen dimensie.is licht een dimensie?
Kan ook met andere vormen van elektromagnetische straling, of met geluid, enz.het geeft ons de mogelijkheid om diepte te zien, toch. of zit ik op een andere planeet...
licht bestaat uit deeltjes..
Draaiing is een beweging in 3 dimensies, voor zover ik weet. Verwar je het concept "dimensie" niet met dingen die IN die dimensies plaatsvinden/bewegen/etc?je zou de draaiing van een voorwerp wel als 5e dimensie kunnen zien
In weze heb je gelijk dat het aantal getallen dat je nodig hebt om een toestand te beschrijven het aantal dimensies bepaald.Nee, ik bedoel meer dat als je naar een voorwerp kijkt, het zich in 4 dimensies beweegt; een x,y,z-richting en de tijd. Die beweging kun je dus met 4 getallen beschrijven.
Als je nu naar het voorwerp kijkt, kan het ook nog een draaiing om z'n eigen as maken. Dat levert een soort van extra dimensie op. Zoiets bedoel ik. Om zijn beweging te beschrijven heb je dan dus 5 getallen nodig.