Naar aanleiding van deze prestatie heb ik een excel file samengesteld die een dergelijke sprong analyseert rekening houdend met een kwadratische luchtweerstand. Het gewicht van deze man inclusief pak, helm, enz heb ik gehouden op 85 kg (op de televisiebeelden leek het me toch een behoorlijk kloeke man, dus misschien is dit gewicht nog te laag geschat, maar is aanpasbaar in de file) en de weerstandsconstante op 0.240 (wat een mooi gemiddelde schijnt voor een man in de typische vrije val houding).
De val was ongeveer 7.600 meter lang en duurde volgens het verslag tijden het VTM nieuw iets meer dan 2 minuten. De formules werden bekomen na uitwerking van een differentiaal vergelijking vertrekkend van de basisformule m*a=m*g-k*v^2 ( k is weerstandsconstante) Volgens mijn berekeningen kom ik voor een val van ongeveer 7.600 meter op 133 seconden anders gesteld 2 minuten en 13 seconden. Deze sprong toont dus volgens mij heel goed aan dat mijn berekening heel goed aansluit met de realiteit. Volgens werd de sprong gemaakt op een moment dat de atmosfeer heel kalm was boven een heel droge streek. Dank aan skydiver Luke maar ik ga het hem niet nadoen.