Dan moet ik nog even diepgravender onderzoek doen.
Trouwens Jan, op die foto wordt niet gebreid maar geboet of wordt dat alleen in Katwijk zo genoemd.
Rhiannon schreef: op die foto wordt niet gebreid
De doodstraf is alleen in 2004 ongrondwettelijk verklaard en sindsdien is het ondanks diverse pogingen om dat te herstellen, niet meer ingevoerd. Sinds 2008 beschikt New York ook niet meer over de mogelijkheid om mensen te executeren.Rhiannon schreef:Op het springen van een gebouw staat de doodstraf.
In UK worden maar heel zelden wetten afgeschaft.ArcherBarry schreef: In de UK waren er de Witchcraft laws sinds ongeve 1400 om zogenaamde heksen te berechten. Hoewel volgens mij nog steeds niet afgeschaft, Is de laatste rechtspraak met deze wetten in 1950 uitgevoerd
Eigenlijk vind ik dit nog meer zorgwekkend dan het blijven bestaan van die oude wetten die, hoop ik, in de meeste gevallen opzij worden geschoven. Maar bij de gas-boetes gaat het echt om heel recente wetten die van kracht zijn geworden in die gemeentes/ steden. En daar zitten echt wetten tussen, inderdaad, die bijna te belachelijk zijn om echt te kunnen zijn...In België hebben we de gas-boetes dit zijn de 100 vreemdste
http://www.knack.be/nieuws/belgie/top-100-van-de-absurdste-gas-boetes-een-klucht-zonder-weerga/article-opinion-120656.html