Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
GJ_
Artikelen: 0

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

De joden van toen, beste GJ_ zijn niet de moslims maar wel de modale brave burger. Zoals ooit in Duitsland, in Rusland, in China, en vandaag in dat deel van de wereld dat verstikt wordt onder de mohammedaanse ideologie.

"toen" werd dezelfde brave burger ook door gebral bang gemaakt voor de boze joden, nu worden we banggemaakt voor de boze moslims. En daar doe jij net zo hard aan mee.
Anonymous

Roland Ronceval schreef:De joden van toen, beste GJ_ zijn niet de moslims maar wel de modale brave burger. Zoals ooit in Duitsland, in Rusland, in China, en vandaag in dat deel van de wereld dat verstikt wordt onder de mohammedaanse ideologie.
"toen" werd dezelfde brave burger ook door gebral bang gemaakt voor de boze joden, nu worden we banggemaakt voor de boze moslims. En daar doe jij net zo hard aan mee.
De nazi's maakten iedereen die hen tegensprak (mond-)dood.

En wat zie je nu gebeuren? Fortuyn, Van Gogh, Cliteur, ...?

Waren de democratische regeringen in de jaren 30 iets meer gedetermineerd opgetreden tegen de totalitaire ideologieën van toen, dan hadden onze ouders of grootouders de miserie niet moeten beleven van 1939/1945 en was Europa niet leeggebloed.

(Ik hoop dat je mijn berichtje nog eens helemaal zult herlezen. Ik vind dit net iets belangrijker dan "Amerikaanse BTW".)
Roland Ronceval

De post van Zo 9 Okt 05, 19:55 is van Roland Ronceval.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
GJ_

Anonymous schreef:
GJ_ schreef:

Ik zie idd meer agressie bij de locale kaalkopjes dan bij de locale moslimbevolking. Je hebt volkomen gelijk dus.

(En BTW vindt ik ook belangrijk, zolang ik maar niet teveel betaal, wil ik graag veel afdragen)
Roland Ronceval

GJ_ schreef:
Anonymous schreef:
GJ_ schreef:

Ik zie idd meer agressie bij de locale kaalkopjes dan bij de locale moslimbevolking. Je hebt volkomen gelijk dus.

(En BTW vindt ik ook belangrijk, zolang ik maar niet teveel betaal, wil ik graag veel afdragen)
De USA kennen geen BTW, maar afgezien daarvan: die kaalkopjes hebben nog geen tegenstanders gedood, en als ze iets uithalen worden ze zonder pardon gepakt. Wat belangrijker is in deze context: hun acties worden niet gedragen door de omgeving, door de modale Nederlander of Belg, maar wel grondig afgekeurd.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
GJ_

De USA kennen geen BTW, maar afgezien daarvan: die kaalkopjes hebben nog geen tegenstanders gedood, en als ze iets uithalen worden ze zonder pardon gepakt. Wat belangrijker is in deze context: hun acties worden niet gedragen door de omgeving, door de modale Nederlander of Belg, maar wel grondig afgekeurd.
Volgens mij wordt iedereen die iets uithaald zonder pardon opgepakt, en worden "akties" nooit gesteund door de omgeving.

In dit verband hoor ik b.v. ook moslims die allerlei akties afkeuren.

En ik doe overigens ook maar zeer zelden zaken in de US, voornamelijk binnen de EU en wat in Noord-Afrika en heel Azie. En het "echte" papierwerk mag Penske dan doen.
Gray

GJ_ schreef:
Anonymous schreef:
GJ_ schreef:

Haha :shock:
Anonymous

Zoals ik eerder al aanhaalde zit de Belgische politiek zéér ingewikkeld in elkaar. Wat me opvalt is dat de mensen hier zeer extreme standpunten innemen en partijen zomaar vereenzelvingen met bv nazisme, communisme, etc.

Het Vlaams Belang bevoorbeeld is een groep mensen, met bepaalde inhoudelijke argumenten, een heel deel (goede en minder goede) wetsvoorstellen, een partijwerking en een achterban. Het is zeker géén homogene groep.

Als het op stemmen aankomt moet je eigelijk de vraag stellen: wie ga ik betalen, wie ga ik belonen voor zijn inspanningen. Dat vind ik persoonlijk een zéér moeilijke vraag, vooral omdat ik maar op één partij kan stemmen. Waarschijnlijk stem ik dan op één politiek figuur gebaseerd op zijn of haar prestaties het afgelopen jaar en moet er dan maar de rest van de partij bijnemen.

Ik vind het systeem van stemmen in België nog altijd absurd.
ZonnTroLL

Nationalisten sta mij nie aan.

Racisten staan mij nie aan.

Conservatieven staan mij nie aan.

Extremisten staan mij nie aan.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
made in flanders

Ik ben een linkse jongen, en ik zal dit altijd blijven.

Dit houd dus ook in dat ik het Vlaams Belang niet aan de macht wil zien komen, of toch liever niet alleen. Ik hoop alleen dat er eens een partij is die het cordon sanitair zal doorbreken en een tijdje met het vb zal regeren zodat iedereen kan zien dat het vb totaal niet kan regeren, dat ze binnen de kortste keren ruzie zullen hebben binnen hun partij (Kijk maar naar oostenrijk)

Ik ben wel niet helemaal anti-vlaams belang, er zitten hier en daar wel standpunten bij waar ik me bij kan vinden, maar als je sommige andere standpunten van hen bekijkt,...

Ook heb ik lak aan mensen die zeggen, de huidige regering faalt, met het vb zal het wel allemaal weer beter gaan. Dit is echt zever, het vb zal niet meer kunnen doen dan de huidige regering, het vb is geen oplossing voor je problemen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Terug naar “Politicologie en Economie”