Op mijn werk heb ik een probleem dat ik probeer op te lossen. Helaas kom ik er maar niet uit. Wellicht kan iemand mij hiermee helpen?
Het bedrijf waar ik werk ontwerpt en produceert overweg bomen. Op sommige overweg bomen zit een reflecterende folie. Deze reflecterende folie (sheet, een soort sticker) wordt geplakt op een aluminium profiel (ofwel de boom). Het aluminium profiel heeft een lichte curve/bolling.
De laatste jaren is helaas gebleken dat er enkele overweg bomen zijn afgeleverd, waarbij de folie na bepaalde tijd loslaat van de aluminium boom. Hierbij kunnen we 2 type problemen van loslatend folie zien:
- Bij het type 1 probleem laat de folie vooral los bij de hoeken, terwijl er wel een stukjes folie en lijmresten achterblijven op het aluminium. In het verleden werd de folie in stukken op het aluminium geplakt (stukje wit, stukje rood, stukje wit, etc.).
- Bij het type 2 probleem laat de folie in grote delen of in zijn geheel los, waarbij bijna geen lijmresten en stukjes folie achterblijven op het aluminium. De laatste jaren wordt de folie in één stuk op het aluminium geplakt (één baan wit met daarop doorzichtige stukjes rode folie).
Ter info: wij plakken zelf de folie op de bomen. Voordat de folie wordt geplakt, wordt de aluminium boom eerst 3x ontvet met:
1. Verdunner (Cobar 309-00)
2. Ethanol 96%
3. Loctite SF 7036
Vervolgens wordt de folie op het aluminium geplakt. De dag na het folie plakken, wordt er antigraffiti (fluor gemodificeerd 2K polyurethaan) op de folie aangebracht. Hierna laten we de boom nog minimaal een dag rusten voordat deze in de transportkoker wordt opgeborgen.
Mocht je meer info nodig hebben, ik kan altijd snel terug reageren. Ik zie jullie reacties graag tegemoet! Dank alvast.