Michel Uphoff
Moderator
Artikelen: 0

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Skype vergaderingen uitvoeren

Ben ik op tegen.

Via Facebook is beter. Kunnen ze elkaar (dis)liken en passende emoji's toesturen. En alles wat ze bekokstoven en onderling ritselen wordt dan wél bekend. Natuurlijk eerst in Californië, maar later (op wat foto's van naakte oorlogsslachtoffertjes na) gelukkig ook bij ons. Openbaarheid van bestuur via de 'social' media, een droombeeld.
ArcherBarry
Moderator

Nog beter idee Michel
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Yvan_be

Oepsie... enig anti-EU sentiment hier of is het gewoon antipolitiek?
Ga zitten. Wat mag ik je aanbieden?
Zo. Gezondheid.
Vertel eens?
Wouter_Masselink

Yvan_be schreef:  
Euh... Willen jullie jullie leger mobiliseren en dit land annexeren? 

Euh... Welk leger? Een terugkeer naar 1815-1830, klinkt leuk. Hoewel het langer lijkt te zijn waren Nederland en Belgie maar voor 15 jaar samen een land, en dit was 200 jaar geleden. Als we dan toch bezig zijn met landjes samenvoegen, dan kunnen we ook wel de BeNeLux meer macht geven en als 1 land laten fungeren. Beter nog, laten we alle landen in europa samenvoegen tot 1 staat, met één grondwet, en één volklied. Daar zullen mensen echt op zitten te wachten...

Landen samenvoegen en macht centraliseren kan misschien in een droomwereld een oplossing lijken voor grotere problemen, hiermee los je de problemen niet op en roep je een hele reeks aan nieuwe problemen in het leven. Ook de competentie van de nederlandse politiek is niet iets om jaloers op te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de enorme ondoortastendheid rond het onderzoek naar de MH17 vliegramp, met name het aldanniet/wel nodig hebben van primaire radarbeelden...

Laat België lekker België zijn, vakantie in eigen land is namelijk ook maar dat, vakantie in dat exotische buitenland genaamd België daarentegen... Met die lekkere bieren, mooie steden, en schitterende Ardennen, dat klinkt veel beter... (de caravans komen hoe dan ook wel, daar kan ik helaas niks aan doen)
"Meep meep meep." Beaker
ArcherBarry
Moderator

Hoe combineer je muziek met techniek lessen?

zo dus:

voor de genen die het muziekstuk niet kunnen herkennen, het is deel 4 van de Willem Tell Overture van Rossini

https://youtu.be/V4PS8-_5UFw?t=2m44s
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Yvan_be

Wouter_Masselink schreef:  
Euh... Welk leger? Een terugkeer naar 1815-1830, klinkt leuk. Hoewel het langer lijkt te zijn waren Nederland en Belgie maar voor 15 jaar samen een land, en dit was 200 jaar geleden. [...]
De "Hollandse tijd", zoals het hier in de geschiedenislessen genoemd wordt, heeft iets van een vluggertje: niet onaangenaam, maar het blijft niet echt in het geheugen hangen...
Volgende keer (nu?) beter! :D
merlijn

Krijgen we dan walonië op de koop toe, of separeert België eerst, aangezien walonië een dure rugzak is....
It's just an illusion !
Michel Uphoff
Moderator

Als die bierleiding in Brugge een aftakking naar Nederland krijgt, zie ik geen verdere voordelen bij een Belgisch-Nederlandse unie. (Ben nogal praktisch ingesteld).
merlijn

Bierleiding in ruil voor het uitdiepen van de westerschelde...

Tsja...

Iedereen blij
It's just an illusion !
merlijn

Ff offtopic

Zeg michel uphof...

Aangezien ik al n poosje niet actief was op dit forum, (jaar of 12) even n vraagje aan u als moderator.

Is er n knop om direct naar het laatste bericht te gaan?

Ik had wel graag eerst antwoord voordat u dit bericht verwijdert...

Dank van n oudlid.
It's just an illusion !
Yvan_be

U herinnert zich ongetwijfeld nog die affaire in Brussel van enige tijd geleden: een Iraanse doctoraatsstudent aan de UGent was op stap in Brussel. Hij droeg een wat vreemde jas waaronder dan ook nog eens wat draden te zien waren. Verontruste burgers verwittigden de politie. Nogal begrijpelijk, zo kort na de aanslagen in Zaventem.

De man werd 5 (vijf!) uur onder schot gehouden en uiteindelijk overmeesterd en afgevoerd. Naderhand bleek dat hij daar rondliep in het kader van een onderzoeksproject van de UGent. Hij had ook een brief bij van de universiteit, waarin uitgelegd werd wat hij daar deed en wat de bedoeling was.

Waar zowat iedereen zedig over zwijgt is het antwoord op de vraag waarom dat akkefietje > 5 uur moest duren... Een gok: omdat het nu eenmaal niet zo eenvoudig is om op zeer korte termijn een flik te vinden die enkele woorden Engels spreekt en begrijpt. En al helemaal niet in de "Europese Hoofdstad".

Vandaag berichten de media dat de man niet vervolgd wordt: het Brusselse parket heeft de zaak ongetwijfeld zeer grondig onderzocht. De conclusie is dat hem geen enkel strafbaar feit kan aangewreven worden. De in beslag genomen apparatuur, naar verluid peperduur, wordt terugbezorgd aan de UGent.

De Brusselse overheden denken erover na de gemaakte kosten van de interventie te verhalen op de jongeman middels een burgerlijke procedure. Van notoire slechte verliezers, gepokt en gemazeld in het verdoezelen van het eigen falen kan je zoiets verwachten.
Yvan_be

merlijn schreef: Krijgen we dan walonië op de koop toe, of separeert België eerst, aangezien walonië een dure rugzak is....
Er zijn er die dat beweren, ja.
Michel Uphoff
Moderator

@Merlijn: Is er n knop om direct naar het laatste bericht te gaan?

Yep. Zie dit screenshot:

Image1
Image1 1420 keer bekeken

webertje

Opdringerige verkopers... uuurg bleh vies mot ik nieh.
bijv. ik liep in de laatste dag dat ik in de filipijnen was een winkel in>ghellow sehur wehelcomeeh... loowk at dies ehnut daat.
ik ben (nog niet niet rennend) de winkel meteen! uitgegaan.

fijne dag verder.
-May the force be with you!
Yvan_be

Ja, ongetwijfeld erg vervelend, maar dat zou IMHO ook stof tot nadenken moeten geven, die wat verder zou mogen gaan dan "erg vervelend".
Als ik een Filipijnse winkelbediende zou wezen en er komt zo'n one percenter langs, zou ik net hetzelfde doen. En u allicht ook.

Terug naar “Sciencetalk café”