xansid
Artikelen: 0

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Nu ja, als webertje al de derde westerling was die op deze manier halsoverkop uit mijn winkel vluchtte dan pakte ik het de volgende keer anders aan. 
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu
Yvan_be

Michel Uphoff schreef: Als die bierleiding in Brugge een aftakking naar Nederland krijgt, zie ik geen verdere voordelen bij een Belgisch-Nederlandse unie. (Ben nogal praktisch ingesteld).
Als, als... Zoals ze in Gent zeggen:"oa mijn tante kluuten, t' was mijne nonkel" ;) .
Een aftakking naar Nederland komt er allicht nooit. De pijpleiding kwam er om vrachtwagenverkeer tussen Bouwerij "De Halve Maan" en de bottelarij buiten Brugge overbodig te maken.
Een deel van de aanleg van de pijpleiding werd gefinancierd uit eigen middelen, een deel werd geleend bij de banken, het laatste deel werd bij elkaar gebracht via crowdfunding.
De crowdfunders gaan er niet rijk van worden, maar ze krijgen wèl voor de rest van hun leven, op hun verjaardag, gratis een pakketje "Brugse Zot" en "Sraffe Hendrik" thuis bezorgd.
Sympathiek staaltje marketing vind ik, maar ik blijf altijd wel op mijn hoede voor die kant van het verhaal, die niet breed uitgesmeerd wordt in de pers.
Yvan_be

xansid schreef: Nu ja, als webertje al de derde westerling was die op deze manier halsoverkop uit mijn winkel vluchtte dan pakte ik het de volgende keer anders aan. 
Ja, hoog tijd dat die achterlijke volkeren wat beschaving bijgebracht wordt...
Enige minpuntje: dat soort beschavingsijver kan niet bogen op veel succesverhalen.
Michel Uphoff
Moderator

maar ze krijgen wèl voor de rest van hun leven, op hun verjaardag, gratis een pakketje "Brugse Zot" en "Sraffe Hendrik" thuis bezorgd.

Ja kijk, en dat vind ik dan weer ouderwets klein gedacht.

Ik fund ook graag een beetje crowd voor die innovatie, maar verwacht dan wel kraantjes met heerlijk koel Zot en Hendrik hier aan de muur.

En mijn geliefde zuiderburen kunnen dan fier zijn (en van het Vlaamse minderwaardigheidscomplex afkomen) op BierNet 2.0®, dé innovatie van 2017 ;).
Yvan_be

Als ik zou moeten kiezen tussen het ouderwets kleine en de buitensporige verwachting, zou ik het wel weten.
Verwijst "BierNet 2.0®"naar Biernet.nl? Ik hoop van niet, want dat blijkt enkel een commerciële site met wat camouflage te zijn.
xansid

Yvan_be schreef: Ja, hoog tijd dat die achterlijke volkeren wat beschaving bijgebracht wordt...
Enige minpuntje: dat soort beschavingsijver kan niet bogen op veel succesverhalen.
Och zo zie ik het niet, een goede koopman kent zijn klanten. Wij hebben ons op bijvoorbeeld de Zaanse Schans ook feilloos aangepast aan de wensen van de voor een groot deel Aziatische klandizie. Maar misschien ben ik niet zo ruimdenkend als jou.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu
Yvan_be

De wereld is iets groter dan de Zaanse Schans en het denken iets ruimer dan de degelijke koopmansgeest.
Dat een flink deel van de werkelijkheid buiten het waarnemingsvermogen en de mentale ruimte van sommigen valt doet daar niks aan af.
Verhalen zoals dat over opdringerige winkelbedienden op de Filipijnen doen me denken aan die van Vlamingen die hun vakantie mislukt achten omdat ze aan het andere eind van de wereld geen frieten met stoverij of waterzooi geserveerd kregen zoals thuis...
Blijf dan thuis. Zo moeilijk is dat niet. Alles is er vertrouwder en beter en het is nog een stuk goedkoper ook.
Beslis je anderszins? Ook goed, maar zeur dan niet omdat het er aldaar anders aan toe gaat. Dat was het toch, wat je wou ervaren?
ArcherBarry
Moderator

Inderdaad, ga je op reis, ga dan ook voor de locale cultuur en probeer juist de dingen welke je thuis niet kan hebben of zien.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Rhiannon
Moderator
Social:

Aangezien ze ook op de Filippijnen niet gek zijn, zal dat gedrag best bij de meesten succes hebben. En het slechte Engels, alsof de meeste Nederlanders en Belgen zo fantastisch Engels spreken.

8f0ffe2c2bf59ba9166389d8b9baf802
8f0ffe2c2bf59ba9166389d8b9baf802 1572 keer bekeken
Contra principia negantem disputari non potest.
Marko

De spijker op zijn kop:

http://www.hpdetijd.nl/2016-09-26/terugkijken-arjen-lubach-haalt-dyslectische-voedingsmeisjes-onderuit/

Petje af voor de haarscherpe wijze waarop alle modedieet-onzin onderuit wordt gehaald.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Michel Uphoff
Moderator

Ja, Lubach was weer goed op dreef O:)
Rhiannon
Moderator
Social:

Hoe verzin je het? "Menstruatie van een kip" .....
Contra principia negantem disputari non potest.
ArcherBarry
Moderator

raad eens wat ik gevonden heb...

oh laat maar zitten, hier is het
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Yvan_be

Marko schreef: De spijker op zijn kop:

http://www.hpdetijd.nl/2016-09-26/terugkijken-arjen-lubach-haalt-dyslectische-voedingsmeisjes-onderuit/

Petje af voor de haarscherpe wijze waarop alle modedieet-onzin onderuit wordt gehaald.
Jaren geleden heb ik een middenstandsopleiding "herborist" gevolgd. Ik wou geen  "natuurgenezer" of zoiets worden, ik wou gewoon wat meer weten over kruiden.
Ik had toen een forse kruidentuin van een 150m². Mijn (inmiddels al lang) ex en ik kookten beiden erg graag, en met veel gebruik van verse kruiden. Verder dan dat ging de ambitie niet.
Pfff.. Wat we daar allemaal te horen kregen... Bachbloesemtherapie, ortho-moleculaire voedingsleer, Tibetaanse klankschalen, astrologie, signatuurleer...
De lessen werden gegeven door "ervaren lesgevers uit de praktijk". Zo was er die uitbaatster van een natuurwinkel, die geen gelegenheid voorbij liet gaan om de weldaden en de geneeskrachtige werking van grijze, blauwe, groene, ... klei in de verf te zetten. Dat geneest blijkbaar alles: van zweetvoeten over oorontstekingen tot en met terminale kanker...
Ik heb mijn jaar uitgedaan: het lesgeld was niet niks en ik wou toch wel dat attestje.
De leukste lessen waren die van het vak "inleiding plantkunde". Dat ging gewoon over ... plantkunde. Zonder meer. Bloemdiagrammen, bladvormen, werken met een flora.
xansid

Ik mag mij voortaan ingenieur noemen! :D :D  :D 

Terug naar “Sciencetalk café”