Moderator: physicalattraction
Hendrikus1 schreef: Zou het eerder een zienswijze noemen dan een mening. In een universum waar niets anders is dan 1 massadeeltje en 1 foton kun je niet vertellen of het massadeeltje zich ten opzichte van het foton beweegt of andersom. Aangezien er niets anders is heb je geen bewijzen en kun je alleen maar stellen dat ze ten opzichte van elkaar bewegen.
Nu beweer jij dat het foton ergens in de ruimte vastgeprikt is en de massa zich met een snelheid van 300.000 km/s verwijdert van het foton. Dat dus het massadeeltje zich zo gedraagt zoals licht zou doen.
Probleem is dan dat niets sneller kan gaan dan die massa en dat voor die massa de tijd stil zou staan immers alle eigenschappen van het foton zouden dan gelden voor de massa. Eigenlijk ben je dan weer terug bij af.
Als een massa zich dan ten opzichte van een andere massa beweegt dan klopt het stilstaan van het foton niet meer.
Beste Hendrikus1,
Ik beweer niet dat massa stilstaat, ik beweer dat gravitonen stilstaan zoals fotonen.
De bewering dat fotonen 'bewegen' is onjuist, dat is in strijd met de speciale relativitiets theorie. Delft heeft immers bewezen dat informatieoverdracht tegelijkertijd is! Opzichzelf een fantastisch onderzoek alleen met een verkeerde conclusie. Eigenlijk zegt het onderzoek van Delft dat fotonen stilstaanIk beweer nergens dat massa stilstaat of dat jij dit zou beweren.
Hendrikus1 schreef: Het graviton is nog steeds hypothetisch dus niet bewezen. Het laatste woord is aan jou
volgens jou zou het foton dan stilstaan en de spiegels om en om naar het foton toe bewegen maar niet alleen de spiegels doch de hele ruimte en dat alles met een snelheid van 300.000 km/s.Hendrikus1 schreef: Het was ook maar een voorlopig laatste woord
Vertel mij eens hoe het volgende mogelijk is. Ik heb een foton en deze gaat van spiegel tot spiegel, volgens jou zou het foton dan stilstaan en de spiegels om en om naar het foton toe bewegen maar niet alleen de spiegels doch de hele ruimte en dat alles met een snelheid van 300.000 km/s. Deze spiegels staan zo zodat het foton een horizontale beweging maakt dan zet ik ook nog twee spiegels verticaal en ook tussen die twee spiegels beweegt een foton heen en weer. Volgens jou zou dan de hele ruimte met een snelheid van 300.000 km/s heen en weer en op en neer gaan met als oorzaak deze twee fotonen.
Volgens de speciale relativiteits theorie is het licht in absolute rust!
Opmerking moderator
gast002 schreef:ik beweer dat
gast002 schreef:Ik ga ervan uit dat
Je beweringen worden stelselmatig niet onderbouwd ....gast002 schreef:ik zeg alleen dat
....en dan wordt het vanzelf stil.gast002 schreef:en toen was het 'stil'