Michel
Artikelen: 0

Forum verantwoordelijkheid

Beste Forum leden,

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat de meeste threads gaan over moslims.

Sinds de aanslagen in de US trekken wij ten strijden tegen extremisten.

Wij verwachten van de moskee gangers dat "extreme imams" worden overgedragen aan justitie.

En hoe zouden wij dat doen !

Stel er zijn "extreme anti-moslims" hier op het forum.

Zouden wij die dan overdragen aan jusitie.
Anonymous

Re: Forum verantwoordelijkheid

Heeft het enige zin de pianospelers van de Koranitische Hymne te veroordelen tot een gang naar justitie?

Zij vertolken slechts in een hoorbare versie hetgeen de Koran als alom aanwezige geluidsbron veroorzaakt in de wereld.

In dat opzicht spelen ze slechts de Nar van de Koning in deze de Islam.

Als je de geschiedenis er op na slaat, dan zul je bemerken, dat de Nar een zekere onschendbaarheid bezat.

En dat ondanks het feit, dat hij vele zere tenen tevoorschijn wist te halen en ook te raken.

Laten we het zo houden dunkt me en dat op straffe van eeuwige belachelijkheid voor u en de uwen.
Michel

LBO UT schreef:Heeft het enige zin de pianospelers van de Koranitische Hymne te veroordelen tot een gang naar justitie?

Zij vertolken slechts in een hoorbare versie hetgeen de Koran als alom aanwezige geluidsbron veroorzaakt in de wereld.

In dat opzicht spelen ze slechts de Nar van de Koning in deze de Islam.

Als je de geschiedenis er op na slaat, dan zul je bemerken, dat de Nar een zekere onschendbaarheid bezat.

En dat ondanks het feit, dat hij vele zere tenen tevoorschijn wist te halen en ook te raken.

Laten we het zo houden dunkt me en dat op straffe van eeuwige belachelijkheid voor u en de uwen.
Als jij vind dat ik me belachelijk maak prima. Laten we het daarover oneens zijn.

En kan je me ook vertellen hoeveel narren het niet hebben overleeft ?

Maw hoe ver mag/kan je gaan met je onschendbaarheid ?

Zijn we wel onschendbaar ?

En geld voor de "extreme imam" niet dezelfde onschendbaarheids regels ?

En is een "extreme imam" niet de nar van onze westerse ideologie.
Anonymous

Beste Michel,

Bij mijn weten hebben alle Narren uit de geschiedenis het niet overleefd.

Dat niet vanwege ernstige levensbedreigende akties van de Koningen of anderen, maar eerder van gewone ouderdom

Je weet hoe dat gaat.

Dat Imams de Nar van de Westerse ideologie zouden mogen spelen?

Daartegen bestaat m.i. geen enkel bezwaar als ze zich maar aan de gebruikelijke spelregels in het Westen houden.

Al vraag ik mij af, of een Imam wel geschikt is om voor Nar te spelen.

Immers daar heb je humor en een flinke portie tegenwoordigheid van geest voor nodig.

Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat de meeste Imams eerder en beter voor koning kunnen spelen. Die rol lijkt me meer op hun lijf geschreven.
DePurpereWolf

Maar een deel gaan over moslims (er zijn 300 onderwerpen op dit forum)

Figuratief ten strijde dan wel.

Laten we ontopic blijven. Het gaat er over of we anti-moslim posters niet aan moeten geven aan de politie. (het wordt nu een ethische vraag)

Ik denk niet dat we dat moeten doen. Er is geen bewijs dat deze posters de wet in eigen handen zullen nemen, en er is ook geen bewijs dat er mensen zijn die dit lezen en de wet in eigen handen nemen.

Het is alleen een negatieve omschrijving van het probleem.

Er staat geen straf op het verkondigen van leugens, zoals er ook geen straf staat op domheid om deze voor waar aan te nemen.

MOD: let er op, dit is geen onderwerp om je mening over de Islam te uiten. Lees de vraag goed, ga niet offtopic, of het wordt verwijdert.
Michel

DePurpereWolf schreef:Het gaat er over of we anti-moslim posters niet aan moeten geven aan de politie. (het wordt nu een ethische vraag)

Ik denk niet dat we dat moeten doen. Er is geen bewijs dat deze posters de wet in eigen handen zullen nemen, en er is ook geen bewijs dat er mensen zijn die dit lezen en de wet in eigen handen nemen.

Dat weet je ook nooit van een extreme imam.

Nee de moslims zijn door de leden al weg gehoond die zijn er niet meer.

Maar je weet niet hoe groot de groep is die zit mee te lezen (direct en indirect)

en waartoe dit uiteindelijk zal leiden.

En mag je wel alles zeggen als de moslims niet mee luisteren.

In de moskee luisteren de niet-moslims ook niet mee.

Wanneer moet je ingrijpen ?

Het is alleen een negatieve omschrijving van het probleem.  

Het blijft niet bij een negatieve omschrijving.

Dit gaat over moslim discriminatie.

Er staat geen straf op het verkondigen van leugens, zoals er ook geen straf staat op domheid om deze voor waar aan te nemen.  

De "extreme imam" verkondigd ook leugens maar word wel vervolgd

Op basis van welke wet !

Domheid vind ik niet het juiste woord. Ik gebruik liever gebrek aan inzicht.

Wij weten niet hoe groot de groep is die we beinvloeden.

Ook zie ik dat er veel gemakzuchtige meelopers bestaan op de wereld.
Ik denk dat we het wel moeten doen.

Al meer dan een maand word dit forum bestookt met allerlei zeer extreme boodschappen.

Onschuldige moslims zijn doelwit/slachtoffer van hun uitlatingen.

Al even lang zijn er forum leden die de personen aanspreken om hun uitlatingen te nuanceren.

Dit word structueel geweigerd.

Meerdere malen heb ik gezegd laat onschuldige mensen er buiten ook daar zijn ze niet gevoelig voor.

We zijn ver voorbij het stadium van onschuldige priet praat.

Ze weigeren zich structeel te houden aan onze samenlevings regels.

Ze zijn wel geschrokken van mijn post. Dus macht maakt wel indruk.

Onze samenleving zit niet te wachten op mensen die een kloof slaan tussen verschillende

groepen in onze samenleving.

Ik wil graag met alle mede-landers vreedzaam samenleven en dat lukt niet als we

ze niet alle vertrouwen geven.

Dit betekent niet dat je hun doen en laten snapt.

Maar dat we de mensen accepteren als gelijkwaardige mede-landers.

De leden op het forum verschuilen zich achter hun anonimiteit.

Ze denken hierdoor alles te kunnen zeggen omdat ze denken onschendbaar te zijn.

Zeg geen dingen anoniem die je ook niet niet-anoniem doet.

Als het goed willend niet lukt (dialoog) dan maar kwaad willend (macht).

Ik weet niet op grond van welke wet een imam word veroordeeld dit maakt het voor

mij lastig om te bepalen waar de grenzen zijn overschreden.

Waar ligt de grens ?

Een kleine misstap zal geen consequenties hebben maar structueel oproepen tegen

de moslims wel.

Justitie zal een onderzoek instellen en zij zullen bepalen op grond van welke regels

de wet is overtreden.

. Als wij niets doen waarom zouden wij van de moslims kunnen verwachten dat ze

hun "extreme imams" wel overdragen.

. Gaan we met 2 maten meten "wel imams" aangeven geen nederlanders

Zijn er gelijke rechten onder mede-landers of is er klasse verschil

. We moeten gewoon laten zien dat er niet te sollen valt met onze samenleving regels

. Het forum moet laten zien dat er geen misbruik gemaakt mag worden van het forum.

. Willen wij de moslims laten zien dat wij ze accepteren als gelijkwaardige mensen

Dan moeten we laten zien dat we heel serieus omgaan met dit soort extreme uitlatingen
Anonymous

Beste Michel,

In dit verband zou ik willen opmerken, en men kan in deze niet helder genoeg zijn, dat ik mij het onvervreemdbare recht voorbehoud, de islam in zijn essentie op alle zijn onderdelen te verwerpen.

Een licht ontvlambare geest zal hier al snel een bestrijden in wensen te zien, maar die gevolgtrekking is naar mijn mening ondoelmatig en retorisch onverantwoord.

Uiteraard dienen ongenuanceerde verdachtmakingen, die geen ander doel kennen dan de samenleving op de spits te drijven, kritisch te worden bekeken. Niettemin wens ik op geen enkele wijze het slachtoffer te worden van een moralistische manipulatie. Niet op grond van gewetensnood noch uit een zelfgenoegzaam ‘boven de partijen’ zweven.

Degene die met het wetboek van Strafrecht in de hand zijn gedachten kracht wenst bij te zetten, is voor mij geen protagonist maar de verzinnebeelding van een onmachtige persoonlijkheid.
Anonymous

Beste Michel,

Voor zover mij bekend is het dragen van oogkleppen, behoudens in het verkeer en dan met uitzondering voor paarden, niet bij de wet verboden.

Ik heb sterk de indruk, dat jij zelf een bijzonder stel hebt aangeschaft, die jou het mogelijk maken het alledaagse leven op jou manier te ervaren.

Voor de duidelijkheid nog maar eens gezegd.

Vrijwel alle posts van de tegenstanders van de voor hen wel duidelijke ideologische trekken van de Islam gaan niet tegen de Moslims op zich.

Het gaat vrijwel altijd om de inhoud van de Islam. Als Godsdienst mag het dan een aantal goede zaken met zich meedragen. Het complete pakket heeft echter zoveel wanstaltigs en in Westerse ogen immoreels te bieden, dat hiertegen wordt geageerd.

De inhoud van de posts is dan ook niet anders bedoeld dan het ook immorele karakter van het Islamitische Geloof aanschouwelijk te maken.

Bij mijn weten is er niet veel van de posts bezijden de waarheid.

Het staat anderen natuurlijk vrij om met goede tegenargumenten de posts te ontkrachten. Dat dan het liefst op basis van een open discussie.

Het dreigen met justitiele akties schaar ik daar niet onder!

Tot op heden heb ik persoonlijk niet veel inhoudelijk sterke tegenargumenten gezien.

Wat er al naar voren werd gebracht is dan nog steeds wat weerwoord van meest niet Moslims.

De Moslims zelf verhullen zich in een "dodelijk" stilzwijgen of willen alleen maar aantonen dat hun Godsdienst zo wonderbaarlijk is op grond van het feit, dat er wellicht wat Wetenschappelijks in de Koran staat.

Mogelijk is de echte reden hiervan toch het dragen van oogkleppen en mondklemmen?

Helaas kan de waarheid soms hard overkomen en zijn velen er niet van gediend.

Alle kans voor jou om eens aan te tonen wat de echte waarheid en vooral het goede voor de Mensheid is, die de Islam pretendeert te verkondigen.

Komaan Michel, neem je echte verantwoordelijkheid en strijd verder met open vizier voor behoud van het goede!
Michel

Beste Roland,

Ik heb de indruk dat jij de schrijver bent van een paar "Gast" boodschappen.

Als jij bereid bent de regels van onze samenleving na te leven dan heb je van mij geen last

en kan je gewoon onder je "Roland Ronceval" naam posten.

Het betekent niet dat ik al helemaal klaar ben met wat er in het verleden is geschreven.

Ook hoop ik dat je jezelf wat tijd gunt om het nut van de regels te gaan begrijpen.

Ze zijn ervoor ons allemaal.

- Michel -
Anonymous

LBO UT schreef:Beste Michel,

Voor zover mij bekend is het dragen van oogkleppen, behoudens in het verkeer en dan met uitzondering voor paarden, niet bij de wet verboden.

Ik heb sterk de indruk, dat jij zelf een bijzonder stel hebt aangeschaft, die jou het mogelijk maken het alledaagse leven op jou manier te ervaren.

We hebben allemaal oogkleppen jij dus ook. En ben jij bereid om achter je oogkleppen te kijken.

Jij kijkt nu naar het zuiden en jij ziet alleen maar het midden oosten met alleen maar  

onaardige moslims. Maar je ziet niet dat er rechts van jou een hele onaardige meneer BUSH zit die die onaardige moslims van jou zit te treiteren.

Jij zegt de moslims zijn onaardig om dat ze de verkeerde boekjes lezen.

Ik zeg die vent moet stoppen met treiteren.

Voor de duidelijkheid nog maar eens gezegd.

Vrijwel alle posts van de tegenstanders van de voor hen wel duidelijke ideologische trekken van de Islam gaan niet tegen de Moslims op zich.

Het gaat vrijwel altijd om de inhoud van de Islam. Als Godsdienst mag het dan een aantal goede zaken met zich meedragen. Het complete pakket heeft echter zoveel wanstaltigs en in Westerse ogen immoreels te bieden, dat hiertegen wordt geageerd.

De inhoud van de posts is dan ook niet anders bedoeld dan het ook immorele karakter van het Islamitische Geloof aanschouwelijk te maken.

Bij mijn weten is er niet veel van de posts bezijden de waarheid.

Het staat anderen natuurlijk vrij om met goede tegenargumenten de posts te ontkrachten. Dat dan het liefst op basis van een open discussie.

Het dreigen met justitiele akties schaar ik daar niet onder!

Als jij denkt dat mijn enige doel is omzand te strooien in de ogen van andere

dan is dat jou persoonlijke interpretatie.  

Je gaat ervan uit dat ik niet oprecht ben om ruimte te maken voor je eigen argumenten.

Dit word wel erg moelijk.

Dat moeten wel hele bijzonder oogkleppen zijn.

Tot op heden heb ik persoonlijk niet veel inhoudelijk sterke tegenargumenten gezien.

Wat er al naar voren werd gebracht is dan nog steeds wat weerwoord van meest niet Moslims.

De pro-moslims die hun nek hebben uitgestoken zijn door jullie onthoofd.

Dat is wel erg lastig weerwoord geven.

Alle argumenten zijn vergruist. Het is jou keuze om ze niet te gebruiken.

Maar zeg niet dat ze er niet zijn.

En jij gaat toch ook niet feyenoord aanmoedigen in een f-side vak.

Pick you're fight !

De Moslims zelf verhullen zich in een "dodelijk" stilzwijgen of willen alleen maar aantonen dat hun Godsdienst zo wonderbaarlijk is op grond van het feit, dat er wellicht wat Wetenschappelijks in de Koran staat.

Mogelijk is de echte reden hiervan toch het dragen van oogkleppen en mondklemmen?

Helaas kan de waarheid soms hard overkomen en zijn velen er niet van gediend.

Wat is waarheid. In mijn leven is de waarheid al een paar keer verandert.

Kan de waarheid bij jou ook veranderen.

Volgens mij is het een persoonlijke zienswijze.

Alle kans voor jou om eens aan te tonen wat de echte waarheid en vooral het goede voor de Mensheid is, die de Islam pretendeert te verkondigen.

Komaan Michel, neem je echte verantwoordelijkheid en strijd verder met open vizier voor behoud van het goede!
Deze thread gaat over onze verantwoordelijkheid.

Als jij vind dat ik niet oprecht ben of een onechte verantwoordelijkheid heb dan mag dat.

Het gaat niet om mijn reputatie.

Maar:

Hoe gaan wij om met het recht op een eigen geloof ?

Mogen we altijd ongezout kritiek leveren zonder rekening te houden met iemands gevoelens ?

Zijn onze sociale vaardigheden een keuze optie of zijn ze verplichte kost ?

Gelden de regels voor ons allemaal of hebben we classificaties ?

Waar ligt de balans tussen onze rechten en plichten ?

Ik zie wel heel vaak mensen hun rechten op eisen op dit forum. Maar ze vergeten de

rechten van hun mede-mensen.

Als ik kritiek lever dan krijg ik heel vaak de reactie dit is onderdrukking dat doe je om

zand in de ogen te strooien Is dit niet een indicatie dat jij ook een pobleem heb

met kritiek. Zou het zo kunnen zijn dat ik er echt zo overdenk.

Moet ik de volgende keer eerst jou bellen om te weten te komen wat ik eigenlijk bedoel.

Daarbij heb ik nog nooit iemand het zwijgen opgelegd.

Ik doe een beroep op iemands fatsoen.

Mensen lijken heel vaak olifanten met een dik huid. Maar heel veel mensen worden

door andere mensen diep in hun gevoel geraakt.

Die andere mensen hebben daar het recht niet toe.

Als ik continue mijn buurman bekritiseer dan ligt het niet in de lijn van de verwachting dat

hij me helpt als ik hem nodig heb.

Als ik wil samenleven met mijn mede-mens dan moet ik gewoon op m'n woorden letten.

Ik heb nog nooit gecontroleerd of de opa van mijn buurman tovalig een NSB'er was.

Ook heb ik niet in zijn boeken kast gekeken of ik zijn boeken wel leuk vind.

Voor de relatie is het ook niet van belang.

Toch doen wij dat wel bij moslims.

Continue meten we met dubbele maten. Wij wel moslims niet.

Hoewel ik geclassifseerd ben als voorstander van de moslims heb ik nog nooit ook maar 1 argument

aangedragen voor het moslims geloof.

Ook draag ik geen argumenten aan voor enig ander geloof.

Waar eindigen onze rechten en beginnen onze plichten.
Roland Ronceval

Michel schreef:Beste Forum leden,

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat de meeste threads gaan over moslims.

Sinds de aanslagen in de US trekken wij ten strijden tegen extremisten.

Wij verwachten van de moskee gangers dat "extreme imams" worden overgedragen aan justitie.

En hoe zouden wij dat doen !

Stel er zijn "extreme anti-moslims" hier op het forum.

Zouden wij die dan overdragen aan jusitie.
Ik ben persoonlijk té veel met andere dingen bezig deze laatste dagen om veel te reageren en heb trouwens niet veel toe te voegen aan de verschillende reacties die reeds gepost werden, de ene al meer filosofisch dan de andere en waaruit in elk geval blijkt dat die mensen heus wel weten met en over wat zij bezig zijn.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Roland Ronceval

Michel schreef:Beste Roland,

Ik heb de indruk dat jij de schrijver bent van een paar "Gast" boodschappen.

Als jij bereid bent de regels van onze samenleving na te leven dan heb je van mij geen last en kan je gewoon onder je "Roland Ronceval" naam posten.

Het betekent niet dat ik al helemaal klaar ben met wat er in het verleden is geschreven.

Ook hoop ik dat je jezelf wat tijd gunt om het nut van de regels te gaan begrijpen.

Ze zijn ervoor ons allemaal.

- Michel -
Beste Michel, of de postings van die "gast" waar je het over hebt van mij waren ga ik nu even niet verifiëren. Het doet er niet toe welke naam er boven of naast de boodschap staat, als de boodschap maar correct is.

Michel, ga jij nu voorschrijven c.q. uitleggen wat "de regels van onze samenleving" zijn?

Het doet me echt veel plezier van te lezen dat je nog niet helemaal klaar bent met wat er in het verleden is geschreven. Meldt je je weer wanneer je wel klaar zult zijn? Dan kunnen we daar misschien een echte discussie over opstarten.

Tot dan. Indien je intussen advies nodig hebt kan je me steeds bereiken.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Michel

Beste Roland,

Ik kan me indenken dat jij het gevoel heb dat ik de regels dicteer.

Uiteindelijk is het onze samenleving (rechtsysteem) die dat doet.

Ik zit met een dilemma.

Al meer dan een maand vind ik dat de spelregels van onze samenleving worden overtreden.

Ik vind dat de rechten van mensen worden genegeerd.

Al meer dan een maand roepen mensen tot nuancering van uitspraken.

Dit werd consequente genegeerd. (Hieruit blijkt dat wij geen macht heb)

Wat te doen ?

Ik heb mensen aangesproken maar ze weigeren.

Ik vind dat het moet stoppen. Dit is voor mij een principe kwestie.

Ik kan het niet verdragen dat dit gebeurd.

Wanneer is het moment aangekomen dat we mensen overdragen.

Als het in een dialoog niet lukt dan hebben wij ons rechtssysteem en die is op basis van macht.

Wat in een maand discusssieren niet lukt was in 1 keer klaar.

We zitten nu in een periode van verplichte bezinning.

Mensen gaan nu na of hun uitlatingen wel door de beugel konden.

Ook snap ik dat advocaten, officieren van justitie en rechters elkaar van brood voor zien

omdat de regels op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd.

Het zou ook zo kunnen zijn dat ik helemaal fout zit.

Maar ook om daar achter te komen moet ik de antwoorden zoeken in ons rechtssysteem.

Als jij zeker weet dat jou antwoorden in discussie vallen binnen de spelregels dan

mag jij posten wat jij wil.

Ik neem de volle verantwoordelijkheid voor wat ik heb gedaan en heb gezegd.

Ik heb er geen spijt van, al had ik deze uitwerking niet verwacht.

Ik geloof in de dialoog. Daarom heb ik de oproep geplaatst.

Het is niet bedoelt als machts vertoon.

Als jij vind dat ik jou op een oneerlijke manier heb behandeld dan hoor ik dat van je.

Ook ik kan worden overgedragen aan justitie.
Anonymous

Zozo, Michel heeft (een) bepaalde deelnemer(s) overgedragen aan justitie. En hij heeft daar geen spijt van want hij heeft onmiddellijk een door hem gewenste en niet verwachte uitwerking gemerkt.

No further comment. :shock:
Michel

Anonymous schreef:Zozo, Michel heeft (een) bepaalde deelnemer(s) overgedragen aan justitie. En hij heeft daar geen spijt van want hij heeft onmiddellijk een door hem gewenste en niet verwachte uitwerking gemerkt.

No further comment. :shock:
Hij is erg kriptisch ! Ik snap hem niet helemaal.

Maar het lijkt inderdaad dat ik de enige ben die waarde hecht aan onze samenlevingsregels.

Ook kan het lijken dat ik op deze manier macht heb verkregen.

Als wij vinden dat de regels weer terug moeten naar de macht van de sterkste

of de macht van de grootste mond dan moet je in Den Haag zijn.

Tot die tijd gebruik ik de huidige samenlevingsregels.

Als iemand iets steelt uit een winkel dan is het normaal dat iemand word

overgedragen. Daar is geen discussie over.

Voor de winkelier is het een principe kwestie !

Stelen mag niet.

Maar iemands beroven van zij eigenwaarde door:

- hem te overladen met kritiek

- eisen aan hem te stellen waar hij nooit aan kan voldoen

- negeren

- uitsluiten

Mag dat wel !

En zouden jullie slachtoffer willen zijn van dit soort gedrag.

We kunnen wel een paar workshop dagen organiseren.

Terug naar “Filosofie”