hallo allemaal.
ik heb een groepsopdracht waarbij je een zelfgekozen vraagstuk moet oplossen
Ik was echt geinteresseerd in het feit dat sommige enkelingen die springen van de golden gate brug toch overleven.
Dus besloot ik om de overlevingskans na het springen te berekenen of eigenlijk de overleving kans na een hoge val in water.
Maar na vele dagen van opzoek werk heb ik veel theorieën ideeën en mogelijkheden maar nog niet echt een antwoord.
Ik heb ondertussen gevonden (gebaseerd op de aflevering van mythbusters waarin ze de oppervlakte spanning van een dummy breken door net voor de impact een hamer in het water te gooien, maar hierin hebben ze ondervonden dat het eigelijk weinig veranderd aan de impact van de dummy) Dus hierop gebaseerd is oppervlakte spanning denk ik dan te klein om een deftig verschil te leveren.
Wat er volgens mij dan wel belangrijk is (maar ik weet niet goed hoe en in welke relatie met elkaar) : g-krachten, positie wanneer je het water ingaat, massa,..
Ook had ik ergens gelezen dat de reden van het breken of uiteengaan van je lichaam na de val, de energie is: je val energie samen met de energie die vrijkomt wanneer je het water ingaat en het water om je heen verplaatst wat zorgt voor veranderingen in de watermolecule bindingen, als deze energieën groter zijn dan de bindingsenergie van je lichaam dat je dan breuken en te grote schokken gaat waarnemen waardoor je sterft.
mijn vraag nu is hoe deze dingen in verband te brengen zijn met elkaar, wat fout is wat juist, en wat nu uiteindelijk er voor zorgt dat je overleeft of dood gaat nat zo een hoge val.
alvast bedankt want ik weet het echt niet