Heb ondertussen de aflevering gezien en vind het geen goed onderzoek omdat de onderzoekers bij de aanhoudingen aanwezig waren
Totstaandehoudingen, geen aanhoudingen, maar dat terzijde. Waren de onderzoekers niet ter plekke geweest, dan hadden de agenten mogelijkerwijs meer 'ethnisch geprofileerd' waardoor ze misschien juist MINDER ten onrechte totstaandenhoudingen hadden verricht (criminaliteit allochtonen > criminaliteit autochtonen) waardoor de conclusie zou zijn geweest: politie doet NIET aan ten onrechte ethnisch profileren (het exact tegenovergestelde van de huidige conclusie).
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om 'pakkans', en de pakkans is groter onder bepaalde risicogroepen.
De politie discrimineert ook op basis van leeftijd de schoften die ze zijn! Want volgens mij hebben ze niet eens kinderen staandegehouden van 10 jaar of jonger. Doet de politie volgens jou aan generatie-profilering? Waarom in dit geval niet, maar wel als het op de hoeveelheid melanine aankomt?
En met een simpel tegenargument als dit kun je het hele ethnische profileren wel ontkrachten, of althans, als oppressiemiddel, want natuurlijk profileert de politie. Als ze een dadersprofiel krijgen van een negroïde man van ongeveer 50 jaar, dan gaan ze echt niet 20-jarige Zweedse dames aanhouden om maar niet als racist bestempeld te worden. Maar helaas gaan we die kant wel uit.
Ook opvallend weinig vrouwen die staande werden gehouden...gender-profiling allicht? Onze politie is inderdaad wel erg verderfelijk hoor, wat een bigotterie...
Dit onderzoek dus zo maar wegdoen als 'slecht', vind ik een boude uitspraak vanwege bovenstaande argumenten.
Overigens niet bij grote controles waarbij veel auto's aan de kant gezet worden en gecontroleerd hierbij viel me juist op dat de etnische profilering meeviel.
Goh, zou het dan toch een fabel zijn?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.